לפיד בפגישה עם נשות נבחרת הדירקטורים בכנסת: "נאבק יחד אתכן נגד הניסיונות של הממשלה להחזיר את המינויים הפוליטיים. אני גאה בכן, אתן עוד הוכחה שאסור לבטל את נבחרת הדירקטורים. אני רוצה לראות יותר נשים בתפקידים בכירים" יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, נפגש היום (8.3.17) בכנסת עם קבוצה של כ-30 נשים מנבחרת הדירקטורים. המשתתפות הגיעו לכנסת על רקע יום האישה הבינלאומי כדי ללמוד על העבודה הפרלמנטרית ולבחון דרכים נוספות בהן יוכלו להשפיע על סדר היום הציבורי ועל קידום נשים.

לפיד בפגישה עם נשות נבחרת הדירקטורים בכנסת
לפיד בפגישה עם נשות נבחרת הדירקטורים בכנסת

 

בפתח הפגישה אמר להן לפיד: "אני גאה לראות איזה קבוצה מדהימה צמחה מנבחרת הדירקטורים שהקמנו". הדירקטוריות שוחחו עם לפיד על קידום נשים, השוואת שכר וקידום חוקים לייצוג נשים בפוליטיקה ובחברות הציבוריות. לפגישה הצטרפה גם ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), שפועלת בנושאים הללו בכנסת ונתנה למשתתפות כלים שיוכלו לסייע להן בקידום החקיקה בכנסת.

על רקע הניסיונות של הממשלה להחזיר את המינויים הפוליטיים ולבטל את נבחרת הדירקטורים, שאלו הדירקטוריות את לפיד כיצד הן יכולות להשפיע ולמנוע זאת. לפיד השיב להן: "התחלנו מהלך יחד כדי להוביל לשינוי ויחד נאבק נגד מי שמנסה לבטל אותו. יש לכן כוח ביד. יש לכן קול. תשמשו בו. אנחנו אתכן. נמשיך להיאבק נגד הניסיונות של הממשלה להחזיר את המינויים הפוליטיים ולבטל את נבחרת הדירקטורים. אתן עוד הוכחה שאסור לבטל את הנבחרת. אני רוצה לראות יותר נשים בתפקידים בכירים" .

כזכור, בשנת 2013 בתפקידו כשר האוצר, הקים לפיד את נבחרת הדירקטורים כחלק מהרפורמה בחברות הממשלתיות. הקמת הנבחרת נועדה ליצור הליך לניקוי המינויים הפוליטיים כדי לאתר את המועמדים הטובים ביותר לכהונה כדירקטורים בחברות הממשלתיות ולהביא לשיפור באיכות הניהולית ובתוצאות הכספיות של החברות הממשלתיות.