שרגא ברוש באגרת מיוחדת לתעשיינים, לרגל יום האישה הבינלאומי: "התעשייה הישראלית כסקטור מוביל במשק, צריכה להוות דוגמא ומופת לכלל מקומות העבודה בישראל, ולתקן את העיוותים בתנאי העסקתן של נשים בישראל" ברוש קורא לתעשיינים להשוות את תנאי השכר בין נשים לגברים ולקדם נשים לתפקידי מפתח בכירים בתעשייה.

כלים
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. צילום: התאחדות העתשיינים
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. צילום: התאחדות העתשיינים

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הוציא היום (8.3) לחברי ההתאחדות, אגרת מיוחדת לרגל יום האישה הבינלאומי. ברוש כתב לתעשיינים כי "לצערי בתעשייה הישראלית של שנת 2017, נשים אינן תופסות את מקומן הראוי על פי חלקן באוכלוסייה. כיום בתעשייה יש רק 29% עובדות נשים, לעומת 71% עובדים גברים. כמו כן, ישנן רק 34% נשים שמכהנות כמנהלות בתעשייה, לעומת 66% מנהלים גברים".

אולם לדברי ברוש, בהתאחדות התעשיינים פועלים רבות על מנת לשנות מגמה זו ולהגדיל את מספר הנשים בתעשייה ומעמדן. "בשנה האחרונה פעלנו רבות להשוואת מעמדן של הנשים בתעשייה, אך הדרך עוד ארוכה. המחויבות של כולנו למטרה, תאפשר את הגדלת כוח העבודה במשק תוך כדי ניצול מיטבי של כישוריהן של הנשים ושילובן במעגל התעסוקה. על התעשייה הישראלית לפעול להשוואה  של תנאי השכר בין נשים וגברים ולקידום נשים לתפקידי מפתח בכירים בתעשייה. התעשייה הישראלית כסקטור מוביל במשק, צריכה להוות דוגמא ומופת לכלל מקומות העבודה בישראל ולתקן את העיוותים בתנאי העסקתן של נשים בישראל. 

אין מדובר באפליה מתקנת, אלא ביצירת שוויון הזדמנויות מלא לנשים וגברים תוך כדי בחינת כלל המיומנויות הנדרשות לכל תפקיד ותפקיד. ביחד נייצר חברה שוויונית טובה יותר לכלל תושבי ישראל".