צוות ההיגוי הבין-משרדי לנושא הקאנביס הרפואי ממליץ: בעלי רישיון לקנאביס רפואי יוכלו לצרוך אותו גם מחוץ לבית ההמלצות הוגשו על יד הצוות למנכ"ל משרד הבריאות; יו"ר הוועדה ח"כ זנדברג: מברכת על ההחלטה צוות ההיגוי הבין משרדי לנושא הקנאביס הרפואי החליט לאחרונה להמליץ על שינוי בתקנות רישיון הקנאביס הרפואי, כך שניתן יהיה לצרוך אותו גם מחוץ לבית החולה.

כלים
הקנאביס צריך להוות פתרון רפואי, להקל על חייהם של החולים ולהשתלב בהם. צילום: אילוסטרציה
הקנאביס צריך להוות פתרון רפואי, להקל על חייהם של החולים ולהשתלב בהם. צילום: אילוסטרציה

הכוונה היא להקל בתנאים ולאפשר לחולים להשתמש בקנאביס במרחבים פרטיים מחוץ לביתם, למשל במקום העבודה, בזמן חופשה ועוד. ההמלצות הוגשו למנכ"ל משרד הבריאות להחלטתו הסופית. נציגת משרד המשפטים בדיון, עו"ד יפעת רווה, אמרה כי "אנשים רוצים לחיות את החיים הרגילים שלהם. לצאת לנופש, ללכת לעבודה. וגם שם הם סובלים מכאבים. המסקנה שהגענו אליה היתה שצריך לשנות את התנאים".

יובל לנדשפט, מנהל היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (היק"ר), אמר כי "אנחנו לא יכולים לגזור על מטופל שלא ישתמש במשך כל היום, חשבנו להקל ולהכיר באפשרויות לשימוש מחוץ לבית. עלו מספר הצעות ובכלל זה אפשרות "טלטול" - כלומר כמה גרם קנאביס יכול המטופל לשאת על גופו מביתו למקום אחר. נגענו בכל הסוגיות כולל שימוש במרחב הפרטי בעבודתו של המטופל, אצל חבריו, משפחתו וכו', בסוגיית השימוש בנוכחות של אחרים. ברור לנו שאסור יהיה להשתמש במרחב הציבורי. הנייר נמצא אצל מנכ"ל המשרד ואני מקווה שתצא החלטה סופית בשבועות הקרובים ותפורסם".

יו"ר הוועדה ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "אני מברכת את ההודעה של נציג משרדי המשפטים והבריאות בוועדה בנוגע לכוונה לשנות את תנאי רישיון הקנאביס הרפואי. מדובר בצעד חשוב בכיוון הנכון – הקנאביס צריך להוות פתרון רפואי, להקל על חייהם של החולים ולהשתלב בהם ולא להגביל אותם ולמנוע מהם חיים מלאים על כל הכרוך בכך".