שר האוצר סייר היום בחוף האקולוגי באילת, לקראת העברתו לשימוש התושבים. השר כחלון: "חופי הים שייכים לציבור ותפקידנו לוודא שהאזרחים ייהנו מהם" היום, יום שלישי (7.3.17) הגיע שר האוצר משה כחלון לסיור ברצועת החוף של קצא"א, אשר מועברת בימים אלו לרשות עיריית אילת ומיועדת להיפתח בציבור בקרוב.  

כלים
חוף אקולוגי. צילום: אילוסטרציה
חוף אקולוגי. צילום: אילוסטרציה

בביקורו בחוף קיבל השר סקירה מקיפה על ההיסטוריה של החוף ופעילות קצא"א בו, מפי יו"ר קצא"א ארז חלפון ומ"מ מנכ"ל החברה איציק לוי, וכן שמע על תכניות הפיתוח של החוף מפי ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי.

במהלך הביקור הציג ראש העיריה את התוכנית המיועדת לחוף, לפיה יוקצו כ-500 מטרים של חוף לטובת הציבור, מתוכם כ – 300 מטרים לטובת מתרחצים  ו-200 מטרים נוספים יוגדרו כחוף אקולוגי, אשר ישמשו לצלילה ופעילויות חינוכיות.

moshe kahlon

שר האוצר משה כחלון:

"חוף קצא"א הוא אחד החופים היפים בישראל. לאחר עשרות שנים של ויכוחים הגענו להסכמות שיחזירו אותו לתושבי אילת והנופשים בעיר. חופי הים שייכים לציבור והם צריכים להיות ברשות הציבור. הנחיתי את גורמי המקצוע במשרדי לאתר חופים נוספים שמוחזקים על ידי גורמים ממשלתיים ומונעים גישה של הציבור. המטרה שלנו היא להחזיר כמה שיותר רצועות חוף לרשות הציבור. הגיע הזמן שהממשלה תתאים את עצמה לאזרחים ולא להיפך."

ראש העירייה מאיר יצחק הלוי: "כחלק ממדיניות ברורה ומתוך הכרה בחופי אילת כמשאב לאומי לקחנו על עצמנו להכשיר עוד ועוד חופים לטובת הציבור. הנחישות, העבודה הקשה והעשייה באהבה ניצחה. אין נרגש ממני להעניק לציבור האילתי, רצועת חוף נוספת. אני מודה לשר כחלון על הנחישות וההובלה, ומודה ליו"ר קצא"א ארז חלפון על הנכונות למצוא פתרון למצוקה של תושבי אילת."

יו"ר קצא"א ארז חלפון: "לאורך השנים היו מחלוקות לגבי השימוש בחוף, כאשר מצד אחד קיים צורך אסטרטגי וביטחוני ברור ומאידך קיים מחסור אמיתי בחופי רחצה הפתוחים לציבור. אני שמח כי בהובלת שר האוצר הצלחנו להגיע לפתרון שיאפשר לתושבים ליהנות מרצועת החוף ומשמורת האלמוגים שבה. קצא"א תמשיך במחויבותה לפעול למען הקהילה באילת ולסייע במגוון רחב של תחומים בעיר."