נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, אירח בבית הנשיא היום, שני, ח' באדר, 6 במרץ, את פורום מטכ"ל לישיבת מטה מיוחדת. בפתח המפגש נשאו דברים הנשיא והרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ובמהלכו סקרו אלופי המטכ"ל בפני הנשיא מספר תחומים. ראש אמ"ץ אלוף ניצן אלון, הציג את האתגרים המבצעיים עומדים לפתחו של צה"ל, סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן סקר את אתגרי הצבא בתכנית הרב שנתית 'גדעון' וראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז הציג את מגמות כוח האדם בצה"ל בעת הנוכחית.

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ

 "אלופי צה"ל אדוני הרמטכ"ל בחורינו הטובים ההולכים לפני המחנה", פתח הנשיא את דבריו ואמר: "המשיכו להיות 'אלופי' צה"ל. המשיכו להיות המגן של מדינתנו ושל עמנו. הרחיקו את האויבים מאתנו ובכל שאר העניינים אנחנו נהיה אלה שיגנו עליכם - עליכם צבא העם, ההולכים לפני המחנה. תודה רבה לכם על כל מה שאתם עושים, דור דור דור ודורשיו. העם שיודע שצבאו הוא צבא העם, יידע איך לשמור מכל משמר על האנשים אשר שומרים אותו."

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט הודה לנשיא על דבריו החמים ואמר: "הנשיא אני מודה לך שפתחת שוב את הבית בפני פורום המטה הכללי, בהמשך למסורת של יחס חם ואהבה גדולה לצה"ל. נמצא פה פורום המטה הכללי, פורום מחויב מאוד ואיכותי מאוד שמה שעומד לנגד עיניו זה שיפור הביטחון של מדינת ישראל.

אנחנו במפגש הקצר הזה נציג את עיקרי הפעילות שלנו ואת עיקרי העשייה שלנו בתחום בניין הכוח. התוכנית הרב-שנתית שנקראת 'גדעון', הביאה לתועלת רבה לצה"ל בשנה החולפת והתחלנו אותה לפני חודשיים, כי השנה השנייה בתר"ש (תוכנית רב שנתית). נושא נוסף שעומד על סדר היום הוא יחסי צבא-חברה, מתוך הבנה של כולנו שאמון החברה הישראלית בצה"ל זה המרכיב החשוב ביותר ביכולת של צה"ל לממש את הייעוד שלו בלהגן על המדינה ולנצח את האויבים שלנו ולהבטיח ביטחון."