ב'יש עתיד' מציינים 25 שנה למותו של מנחם בגין לפיד העביר שיעור מיוחד לתלמידי המכינה הקדם צבאית תבור מנצרת עלית במוזיאון האצ"ל על מנהיגותו של בגין דן מרידור הצטרף ושוחח עם התלמידים על היכרותו הקרובה עם ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין ז"ל לפיד לתלמידים: " מנהיגות אמיתית זה לחפש את הדרך לחיות יחד.

ב'יש עתיד' מציינים 25 שנה למותו של מנחם בגין ז"ל
ב'יש עתיד' מציינים 25 שנה למותו של מנחם בגין ז"ל

זו מנהיגות אמתית זו היהדות האמתית וזו הישראליות הערכית. זה מה שבגין הביא למדינת ישראל." חניכי המכינה הקדם צבאית תבור מנצרת עלית קיבלו היום (6.3.17) שיעור מרתק על מנהיגותו ופועלו של ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל במוזיאון האצ"ל. את המפגש הוביל יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד שהזמין את השר לשעבר, דן מרידור להצטרף ולספר לחניכים על היכרותו האישית עם בגין. במהלך הסיור במוזיאון נפגשו המשתתפים עם לוחם האצ"ל לשעבר, יוסק'ה נחמיאס ששיתף אותם בקרבות והמבצעים הרבים בהם לחם ועל הקשר האישי שלו עם מנחם בגין. חניכי המכינה למדו על מנהיגותו ודמותו של מנחם בגין, מלחמת העצמאות והשתלבות האצ"ל בצה"ל. לביקור הצטרפו גם ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) שהוריו היו לוחמים באצ"ל, וחברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, בשיחה עם תלמידי המכינה הקדם צבאית: " כשנשאל מנחם בגין איך הוא רוצה שיזכרו אותו השיב "כאדם שמנע מלחמת אחים." הוא אמר את זה על אלטלנה. הוא לא הסכים שיתחילו את הקמת המדינה במלחמה ושיהודי יירה על יהודי. מכל הדברים שלו זה היה הדבר שהוא רצה שיזכרו אותו. בתור מי ששומר על ישראל כמדינה אחת. מדינה שבה אנשים מהימין, משמאל ומהמרכז מבינים שאנחנו לא נמדדים בשאלה על מה שאנחנו מסכימים, אלא נמדדים בשאלה איך אנחנו מנהלים את אי ההסכמות בינינו." והוסיף: "להגיד שאתה מחפש כל הזמן את הדרך לחיות ביחד זו המנהיגות האמתית, זו היהדות האמתית וזו הישראליות הערכית. זה מה שבעיני בגין הביא למדינת ישראל.

זו הפוליטיקה שאנחנו זקוקים לה. זה הדבר העמוק שהוא הביא" השר לשעבר, דן מרידור שהיה מזכיר הממשלה של בגין: " הייתה לי הזכות להכיר את מנחם בגין מקרוב כשכיהנתי כמזכיר ממשלתו. בגין היה מנהיג יוצא דופן, בעל אישיות כריזמטי ועוצמתית שמשלבת צניעות. בגין סחף אחריו אנשים. הם הלכו אחריו בגלל האמונה בדרך ולא כי יכל לתת להם משהו בתמורה. מנחם בגין שאל את עצמו תמיד מה צודק ומשם פעל וקיבל החלטות. הוא חשב שהציונות היא הדבר הצודק ביותר שעשינו וצריך לשמור עליה. מורשתו של בגין הייתה גם בשינוי שהוביל לאחדות עם ישראל ושינוי תפיסת השבטים: עולים וותיקים חילונים ודתיים מזרחיים ואשכנזיים. בגין היה ראש ממשלה של כולם וידע לתת לכולם את התחושה הזאת. אחדות עם ישראל היא חלק ממורשתו וזה היה חשוב לו. בגין חינך ללאומיות ליברלית ושינה את ההיסטוריה בעשיית שלום עם מצרים" ראש המכינה הקדם צבאית תבור, עמיחי שיקלי שהגיע עם החניכים למוזיאון האצ"ל: "האתגר שלנו הוא החיבור. נוצרו לנו במדינת ישראל שתי זוויות הישראליות והיהדות.

לצערנו החפיפה ביניהן הולכת ומצטמצמת והאתגר הוא לחבר ביניהן. השכחה של ההיסטוריה והיהדות שלנו היא סכנה ואנחנו במכינה עוסקים הרבה בנושא הזה ומנסים להכות שורש ולחבר את הנוער לשורשים וליהדות. שיבינו שבלי זה אין לנו קיום כאן.