חג הפסח הוא הזדמנות נהדרת לערוך שיפוצים בבית החל מתיקוני צבע ועד עיצוב הבית מחדש. האדריכל ד"ר אלי מזרחי מבעלי arcdb מסביר כיצד לבחור את מעצב הפנים האולטימטיבי. על פי נתוני arcdb - פלטפורמה טכנולוגית עסקית ומקצועית המיועדת לאדריכלים ומעצבים, אלפי משקי בית בישראל יערכו לקראת חג הפסח שיפוץ כזה או אחר, חג הפסח הוא אכן ללא ספק "חג השיפוצים" חלק יבצעו עבודות צבע ודקורציה, שיפוצים קוסמטיים, הקמת קיר גבס, שפכטל ותיקוני סדקים וחלק יבצעו בביתם תיקוני צבע ועד שיפוץ כללי בכל הבית.

כלים
האדריכל ד"ר אלי מזרחי מבעלי arcdb. צילום: עודד סמדר
האדריכל ד"ר אלי מזרחי מבעלי arcdb. צילום: עודד סמדר

בית הוא השקעה משמעותית ואולי הרכישה המורכבת והיקרה ביותר לכן, חשוב מאוד להשקיע בעיצוב סביבת המגורים. בחירת קונספט מעניין, קו סגנוני מוביל, יצירת אווירה נעימה והפיכת המרחב למקום בו תיהנו לחיות. אז מה עושים? כיצד ניתן לבחור את מעצב הפנים האולטימטיבי מבין המועמדים הרבים? ד"ר אלי מזרחי אדריכל מזה 25 שנים, מתוכם עמד בראש ביה"ס אולטימה לעיצוב פנים 14 שנים, ומנהל אקדמי בסדנא לעיצוב ואדריכלות, בוגר אוניברסיטת ברצלונה, שהקים לאחרונה את arcdb, מסביר מה הם הדברים החשובים כאשר אנו באים לבחור מעצב פנים:

כאשר עומדים לפני בחירת מעצב ישנה חשיבות למיקום הגיאוגרפי של המעצב מכמה סיבות: פגישות תקופתיות, מעצב מהאזור ככל הנראה מכיר את היעד מבחינה סביבתית, מכיר חנויות, רשויות וספקים בקרבת מקום. לכן, כדאי לחפש מראש מעצב פנים באזור מגוריכם או באזור בו אתם בוחרים להשקיע.

תבקשו להתרשם מפרויקטים אותם ביצע ובדקו מה ההתמחות שלו. לכל מעצב פנים יש העדפות שונות בנוגע לסגנון העבודה: יש מי שמעוניין להתייעץ בטלפון ואחר מעוניין בפגישה פרונטאלית ויש כאלה שמנהלים תהליך על כל שלביו. בדקו מהו החזון של המעצבת ואיזו שיטת עבודה הוא מציע. מה כוללת העבודה עמו (כמו פיקוח על אנשי מקצוע או רק ייעוץ).

בחרו מעצב פנים שיציע לכם קונספט מעניין אך לא פחות חשוב, שיהיה פרקטי וידע להתאים את החזון העיצובי כך שיעמוד במבחן המציאות.

שאלת תקציב - טווח המחירים של עבודה עם מעצבי פנים הוא רחב להפליא ונתון לבחירה. כדאי לדעת שיש מי שמתמחר פר פרויקט ואחר עובד על פי שעות או פגישות ייעוץ או בגרסאות מודולאריות (תמחור נפרד לכל שלב בתהליך, למשל, פגישת ייעוץ, ליווי בבירת ספקים, הלבשת הבית וכדומה). בחרו מעצב פנים שתוכלו להרשות לעצמכם וזכרו, לפעמים שווה לשלם יותר על איכות.

אם השיפוץ לא במיוחד לקראת חג הפסח כדאי לדחות - ברגע שיש ביקוש רב והקבלן מקבל יותר שיחות טלפון, כך עולה המחיר בהתאם. לקראת חג הפסח נרשמת עלייה של 10% בכמות הפונים לשיפוצים וכך לפני החגים יש עלייה של בין 7% ל-10% במחיר, משום שכולם רוצים את השיפוץ מהר, כאן ועכשיו.

אחד הגורמים החשובים ביותר בשיפוץ לקראת פסח הוא סיום השיפוץ לפני ערב החג. לכן, אם בחרתם לשפץ - מומלץ להקדים ככל הניתן את תחילת השיפוץ – ארבעה שבועות לפני החג הוא זמן מצוין להתחיל.

לא כדאי לקחת על עצמכם שיפוץ מסובך ומועד לפורענות. הסיבה לשיפוצים הקטנים יחסית לקראת החג היא הפחד שהקבלן יחרוג מהזמנים או כוח עליון שיגרום לעיכוב, ופתאום הלקוח מוצא את עצמו עם בית לא מוכן בערב החג."

חג שמח ושיפוץ קל...