רגע לפני הכרעת המשטרה אם להגיש כתב אישום נגד נתניהו, עולה קמפיין של ארגון זזים - הקהילה קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להשעות את עצמו מהטיפול בחקירות נתניהו. יותר מ-1,200 פעילי זזים חתמו על עצומה שהועברה למשרדו של מנדלבליט, שבה נכתב ״איבדנו את האמון בכך שאתה ממלא את תפקידך כשטובת הציבור לנגד עיניך - אנא השעה את עצמך, כדי לא לפגוע באופן בלתי הפיך באמון שלנו במערכת כולה״

כלים
קמפיין של "ארגון זזים"
קמפיין של "ארגון זזים"

עשרות פעילים מימנו שלטים שעלו ביום ששי ברחבי העיר פתח תקווה, עיר מגוריו של היועמ״ש, עם המסר - שומר הראש של נתניהו - מנדלבליט, תשעה את עצמך.

הדמיית השלט (התמונות מצורפות) מנכ״לית זזים, רלוקה גנאה אמרה: ״ רה״מ נתניהו מנסה להציג את הביקורת על התנהלותו ועל תפקודו של מנדלבליט כמזימה של התקשורת השמאלנית, למרות ששותפים לה מאות אלפי אזרחים מודאגים. את השלטים שלנו נתניהו לא יכול לפסול, כי, בשונה מהקמפיינים של ביבי, הם מומנו ב-100% על-ידי תרומות קטנות של פעילים ופעילות ישראלים.

בכל יום שעובר מתגלות עוד עובדות שמערערות על כשירותו של מנדלבליט לקבל את ההחלטה על הגשת כתב אישום נגד נתניהו בהתאם לאינטרס הציבורי, ולא רק זה של רה״מ. המאבק של הפעילים שלנו הוא על האינטרס הציבורי ועל שומרי הסף של הדמוקרטיה. כשעולה החשש שאחד מהחשובים מבין שומרי הסף האלו הופך לשומר הראש האישי של נתניהו, אנחנו חייבים להשמיע קול.

מי אנחנו? זזים היא קהילת קמפיינים לשינוי חברתי ופוליטי. אנחנו תנועה מקומית, שמאגדת 13 אלף פעילות ופעילים שפועלים יחד כדי להשפיע על סדר היום הציבורי בישראל. אנחנו פוליטיים, אבל לא מפלגתיים – מה שמחבר בינינו הם ערכים משותפים של זכויות אדם, צדק חברתי, מאבק בגזענות ובכיבוש,שקיפות שלטונית, תקשורת עצמאית והגנת הסביבה.

חברי ארגון זזים קהילה פועלת:

רלוקה גנאה מנכ״לית ומייסדת שותפה - רלוקה היא קמפיינרית ויועצת אסטרטגית. בין היתר עבדה מספר שנים בארגון הקמפיינים העולמי Avaaz.org וצברה ניסיון עשיר בניהול קמפיינים חברתיים ופוליטיים.

ליבי לנקינסקי מייסדת שותפה - ליבי היא סגנית נשיאה לאסטרטגיה בקרן החדשה לישראל. לפני עבודתה בקרן החדשה, ליבי חיה ועבדה בישראל במשך כמעט עשור.

שדא זועבי אדלבי - קמפיינרית. שדא עבדה עד לאחרונה כדוברת של האגודה לזכויות האזרח בשפה הערבית. בעבר, היא עבדה בתור עוזרת פרלמנטרית ודוברת של חה"כ חנין זועבי וחה"כ עזמי בשארה.

איימן סיכסק - חבר הוועד המנהל. איימן הוא סופר ופובליציסט. בתפקידו האחרון שימש כמבקר ספרות במוסף "ספרים" של הארץ, וכיום כותב במדור הדעות של "ידיעות אחרונות".

רואן בשאראת חברת הוועד המנהל - בעלת תואר ראשון בחינוך, סוציולגיה ואנתרופולגיה מאוניברסיטת חיפה. הצטרפה לסדאקה רעות ב-2010 וריכזה את פרויקט הנוער של הארגון.

חולוד אידריס חולוד - היא רכזת החינוך בחברה הערבית באגודה לזכויות האזרח משנת 2009. לפני כן כיהנה כמנהלת שותפה של עמותת מהפך-תג'ייר

בטי בנבנישתי בטי היא קמפיינרית ויועצת תקשורת - בין היתר עבדה במכון ון ליר בירושלים, בשתי"ל ובתנועת אחותי.

תמי ריקליס חברת הוועד המנהל - תמי היא עורכת תוכן. מנהלת ועורכת את האתר העצמאי ״העוקץ״. קודם לכן עבדה בעיתון ״הארץ״.

נירית מוסקוביץ׳ חברת הוועד המנהל - נירית היא מנכ"ל המשמר החברתי, ולפני כן שימשה כדוברת האגודה לזכויות האזרח. לנירית יש תואר שני במדיניות ציבורית.

יונית נעמן חברת הוועד המנהל - יונית היא כותבת ועורכת. ספרה "כשירדנו מהעצים" ראה אור בינואר-2015. בוגרת בית הספר למנהיגות חינוכית של מנדל.

זיו שטהל יו״ר הוועד המנהל - זיו היא מנהלת מחלקת המחקר של ארגון זכויות האדם "יש דין". בעלת תואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת תל אביב.

יואב עינהר מנהל קריאייטיב - יואב הוא בוגר בצלאל ומקימו של סטודיו עינהר. בראשותו של יואב, אחראי סטודיו עינהר על האסטרטגיה ועל המיתוג של ארגוני חברה אזרחית רבים, על קמפיינים בולטים של בכירים פוליטיים ואף על קמפייני הבחירות האחרונים של מפלגת מרצ.

אלי פיליפ קמפיינר - לאלי תואר ראשון בלימודי מזרח תיכון מאוניברסיטת ברנדייס בארצות הברית. אלי היה ראש התא של JStreet באוניברסיטת ברנדייס, והוביל כמה קמפיינים, כולל קמפיין לייסוד שותפות אקדמית עם אונברסיטת אל-קודס במזרח ירושלים.

אלי פיליפ קמפיינר - לאלי תואר ראשון בלימודי מזרח תיכון מאוניברסיטת ברנדייס בארצות הברית. אלי היה ראש התא של JStreet באוניברסיטת ברנדייס, והוביל כמה קמפיינים, כולל קמפיין לייסוד שותפות אקדמית עם אונברסיטת אל-קודס במזרח ירושלים.