רשת טיב טעם מעניקה מתכון בניחוח איטלקי, וורד למין היפה לכבוד יום האישה, רשת טיב טעם מעניקה מתכון לזנית ארטישוקים צלויים ובאשמל פיקורינו פפטו עם פטנט להרכבה פשוטה של הלזניה בכמה דקות באמצעות שימוש בארטישוקים צלויים ומטבל פלפלים וגבינה.

כלים
צילום: אפיק גבאי
צילום: אפיק גבאי

כל שנותר הוא לבשל רוטב בשאמל טעים עם גבינת פקורינו מפולפלת. לשם העצמת הרושם הלזניה בנויה בטורים ולא בשכבות כמקובל ,כך תזדקקו לתבנית שתהיה עמוקה דיה להכיל את העלים במאונך, כשהם לרוחבם.

בנוסף כל לקוחה אשר תרכוש מוצרים ביום האישה החל ב- 8.3 באחד משמונת סניפי טיב טעם הללו: אשדוד, אשקלון, באר שבע, בת ים, נתניה, ראשל"צ מערב, ראשל"צ מזרח, רחובות. יוגש לה שי ורד אדום מידי נציג הרשת .

לזניה ארטישוקים צלויים ובשאמל פקורינו פפטו:

חומרים( 8-6 מנות):

תבנית אינגליש קייק גדולה או תבנית טרין

‏1 חבילה (500 גרם) עלי לזניה של Garofalo

‏1 צנצנת ארטישוק צלוי בגריל של Terre Crude

‏1 צנצנת ממרח פלפלים ועגבניות של Polly

‏300 גרם גבינת ריקוטה פרסקה

‏50 גרם גבינת פרמזן שלColla מגוררת

‏1 מיכל (250 מ"ל) שמנת לבישול

לבשאמל פקורינו:

‏50 גרם חמאה

‏4 כפות קמח

‏1 ליטר חלב

מלח ופלפל שחור גרוס

מעט אגוז מוסקט

‏150 גרם גבינת פקורינו פפטו של Ciresa מגוררת

אופן הכנת הבשאמל:

‏ ממיסים חמאה בסיר. מוסיפים קמח ובוחשים עד שהוא נספג.

‏ יוצקים חלב ומביאים לרתיחה תוך ערבוב. מבשלים 8-7 דקות על להבה בינונית-נמוכה עד שהרוטב מסמיך. מתבלים, מוסיפים פקורינו ומערבבים היטב להמסתה. מחממים תנור ל-190 מעלות.

‏אופן הרכבת הלזניה:

מורחים מעט בשאמל על תחתית התבנית. מסדרים את עלי הלזניה בטורים לרוחב במקום בשכבות וביניהם מורחים בשאמל, גבינת ריקוטה, ממרח פלפלים ומפזרים ארטישוק צלוי. מפזרים פרמזן בין השכבות וגם למעלה ויוצקים שמנת לבישול מעל כדי שיהיו בתבנית די נוזלים לבישול עלי הפסטה. מכסים את התבנית ברדיד אלומיניום (חשוב לאטום היטב).

אופן הכנת הלזניה:

‏ אופים 30 דקות, מסירים את הכיסוי ובודקים את מצב העלים — אם הם רכים, משחימים 15 דקות ללא כיסוי; אם העלים לא רכים מספיק, משאירים מכוסה וממשיכים לאפות ורק אח"כ משחימים. מחכים כמה דקות לפני שפורסים למנות.

בתאבון...