ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "ביום חמישי אני אפגש עם הנשיא פוטין במוסקבה. במרכז השיחה שלנו תעמוד סוריה והניסיון לגבש שם הסדר. במסגרת ההסדר הזה, או גם בלעדיו, יש ניסיון של איראן להתבסס באופן קבוע בסוריה, בנוכחות צבאית קרקעית ובנוכחות צבאית ימית, וגם בניסיון הדרגתי לפתוח מולנו חזית ברמת הגולן. אני אביע בפני הנשיא פוטין את ההתנגדות החריפה והתקיפה של ישראל לאפשרות זאת. אני מקווה שנוכל גם להגיע להבנות מסוימות כדי להמעיט את החיכוך האפשרי בין הכוחות שלנו לשלהם, כפי שעשינו בהצלחה עד היום.

ראש ממשלת ישראל: בנימין נתניהו
ראש ממשלת ישראל: בנימין נתניהו

הממשלה תדון היום באישור מדיניות האכיפה החדשה כלפי משתמשי קנאביס. יש צוות שבחן את הנושא. זה מהלך שכמובן חובה לעשותו באופן זהיר, מבוקר. מצד אחד, אנחנו נפתחים לעתיד. מצד שני, אנחנו מבינים גם את הסכנות ואנחנו ננסה לאזן בין שני הדברים.

הממשלה תראה היום את תכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנתיים הקרובות. עכשיו, צריך להבין שאנחנו מנהלים כאן ממשלה ואת הכלכלה בצורה שהיא חדשנית יחסית, ובוודאי בולטת מול מדינות העולם. כשאתה בא לנהל עסק כלשהו, אתה רוצה קודם כל להבטיח שההכנסות לאורך זמן יעמדו ביחס להוצאות, שההוצאות לא יגדלו יותר מההכנסות. אנחנו עושים את זה בשליטה תקציבית, בתקציב דו שנתי, מה שנותן לנו גם אופק תכנוני. אנחנו מעמידים יעדים כמותיים של המשרדים, והרבה יותר קל להגיע למקום מסוים כשאתה יודע לאן אתה הולך. מתווספת לו גם העובדה שאנחנו בודקים עם מה באנו ביד, ואם אנחנו מפרסמים את זה. אלה דברים נועזים, אלה דברים נכונים. ככה מנהלים עסק, ככה מנהלים גם מדינה.

אני חייב להגיד לכם שאחד היעדים הגדולים שאנחנו מציבים כאן במשרד ראש הממשלה זה הפחתת הרגולציה החונקת על המשק הישראלי. אנחנו במצב סביר במיסוי, אף על פי ששר האוצר ואנוכי מאמינים שאנחנו צריכים להוריד את המיסוי - אבל חלק מהמס הכבד ביותר שאנחנו מטילים על אזרחי ישראל ועל העסקים בישראל זה רגולציית יתר. זה תקנות יתר, זה פקידות יתר, שאנחנו רוצים להפחית אותן כדי להוריד את העלויות השונות לעסקים ולאזרח במדינת ישראל ולהקל על החיים פה. יש כמובן הרבה מאוד יעדים אחרים - הם יוצגו היום בממשלה. אני חושב שישראל בצעד הזה הופכת לאחת הכלכלות המתקדמות והשקופות בעולם.

דבר אחרון: במדינת ישראל לא יקראו רחוב על שמם של רוצחי ישראלים ויהודים. אני שוחחתי על כך ביום שישי עם שר הפנים אריה דרעי. אנחנו לא יכולים לאפשר שיהיו רחובות על שמם של יאסר ערפאת וחאג' אמין אל חוסיני ואחרים במדינת ישראל, ואנחנו נעשה את הסידורים, אם צריך גם את החקיקה הדרושה, כדי שהדבר הזה לא יקרה פה".