נשים רבות מעוניינות לעבור ניתוח להקטנת חזה למטרות רפואיות לא רק אסתטיות. חזה גדול יכול להיות נטל קשה מאוד על האישה. הוא מכביד על ההליכה שלה ומשפיע על היציבות של הגב, מה שיכול לגרום לכאבי גב ולכאבים בכתפיים או לשפשפת באיזור שבו השד מתקפל.

הקטנת חזה
הקטנת חזה

2 קבוצות של נשים

הנשים שמעוניינות לעבור ניתוח הקטנת חזה מתחלקות לשתי קבוצות:

1. נשים שרוצות לעבור את הניתוח מסיבות אסתטיות – חזה גדול גורם להן להרגיש חסרות בטחון, הפעילות הגופנית שלהן מוגבלת, הן מוגבלות בבחירה של בגדי לבוש מתאימים ועוד. לרוב, מדובר בנשים הצעירות.

2. נשים המעוניינות לעבור את הניתוח מסיבות רפואיות, כאשר רובן נשים מבוגרות.

סיכונים בניתוח הקטנת חזה

ניתוח הקטנת חזה הוא ניתוח ללא סיכונים גדולים מידי ורוב המטופלות מרוצות, אך כמו בכל ניתוח, גם בניתוח כזה ישנם סיכונים שיש לקחת בחשבון וגם תופעות לוואי אפשריות. הסיבוכים השכיחים ביותר הם עיכוב בריפוי הפצעים, חוסר תחושה בפטמה או העטרה ואולי אי סימטריה בחזה. לכן, לאחר שאישה עוברת הקטנת חזה יהיה לה קשה להניק.

בניתוח זה נוצרת צלקת סביב העטרה מכיוון שדרכה מעוצבת העטרה החדשה ולעיתים יכולות להופיע גם צלקות באיזור הפטמה עד לקפל התת שדי.

התהליך הניתוחי

ברובם המוחלט של המקרים, משך הניתוח הוא כשעתיים-שלוש ובדרך כלל משחררים את המנותחת לביתה עוד ביום הניתוח.

השלבים בתהליך הניתוחי הם:

· חיתוך העור, כלומר את המעטפת העורית של השד ואת הרקמה של השד, ומתחילים לעצב את השד.

· החדרת נקזים לשד במטרה לסתום את החלל הנוצר ולנקז את הנוזלים שיכולים ליצור זיהום.

ההבדלים בין ניתוחי הרמת חזה והגדלת חזה

בניתוח הקטנת חזה המנתח מסיר חלק מהמעטפת של השד וכך מקטין את נפח השד ולעומת זאת בניתוחי הרמת חזה הרופא לא מסיר את כל המעטפת אלא רק חלק ממנה במטרה לייצר חזה יציב ומעוצב יותר.

לסיכום, המראה הסופי של החזה שמתקבל לאחר ניתוח הרמת חזה הוא שד קטן יותר אבל מורם יותר, אך ישנה הגבלה עד לאן אפשר להרים את השד, מכיוון שלרקמת השד יש נטייה לצנוח והפטמה נשארת באותו מקום. כמו כן, הרמה של רקמת השד או של הפטמה בצורה מוגזמת יכולה לגרום לעיוותים בשד. לכן, מומלץ לבצע הליך זה רק אצל מנתח מקצועי ובעל המלצות.