השר ישראל כץ וראש העיר יונה יהב חנכו קו תעופה חדש של חברת TUS מחיפה לאתונה השר כץ: הסכם השמיים הפתוחים עליו חתמתי עם האיחוד האירופי הוא מהמהפכות הצרכניות הגדולות שהיו בישראל בשנים האחרונות. אנו מתכוונים להביא את המהפכה הצרכנית גם לצפון ולתת שירות לתושבי הצפון ללא צורך להגיע לנתב"ג".

כלים
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

יונה יהב ראש עיריית חיפה: ״השר ישראל כץ מממש בפועל את חזון חיפה כמטרופולין - גם ברכבת גם בתשתיות וכבישים חדשים ועכשיו גם בשדה התעופה. אנחנו נקדם ונסייע להגעה של חברות בינלאומיות נוספות כדי לייצר עוד יעדים ועוד טיסות כך שכל תושבי חיפה והמטרופולין ייקחו חלק במהפכה הזו , יעמיסו פחות על העומס בכבישים וייהנו ממרכז תעופה מתפתח קרוב לביתם ״ חיפה עולה על מפת התעופה. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ השיק היום יחד עם ראש העיר יונה יהב קו טיסות סדיר חדש של חברת ,"TUS" מחיפה לאתונה. זאת במסגרת הסכם "השמים הפתוחים", עליו חתמה ישראל עם האיחוד האירופי .

חברת התעופה הקפריסאית, TUS מגבירה את תדירות הטיסות מחיפה ומוסיפה עוד ארבעה יעדים חדשים, מחיפה לפאפוס, רודוס, קוס ואתונה. בנוסף לכך, חברת "עיט" צפויה להפעיל טיסות מחיפה ליעדים שונים בארץ ובחו"ל.

נמל התעופה בחיפה רשם גידול שיא של כ-480% בטיסות הבינלאומיות, ובקיץ 2017 יצאו מנמל התעופה בחיפה לאירופה כ- 100 טיסות ישירות בחודש.

בשנת 2016, טסו מנמל התעופה בחיפה, מעל 12 אלף נוסעים והתחזיות מצביעות על גידול משמעותי במספר הנוסעים בשנים הבאות. בעקבות זאת החליט, השר כץ להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות בנמל התעופה בחיפה ב-300 מטרים, במטרה לאפשר למטוסים גדולים יותר לנחות בשדה.

מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה בחיפה הינו באורך של כ-1300 מטרים ולאחר הארכתו יגיע המסלול ל-1600 מטרים. הארכת המסלול תאפשר למטוסים עד 120 נוסעים לנחות בשדה בטיסות בינלאומיות.

השר כץ ציין כי הארכת מסלול ההמראות והנחיתות בנמל חיפה, תאפשר הפעלת טיסות בינלאומיות מצפון הארץ למטוסים בקיבולת עד 120 נוסעים, ליעדים קרובים באירופה. "הסכם השמיים הפתוחים עליו חתמתי עם האיחוד האירופי הוא מהמהפכות הצרכניות הגדולות שהיו בישראל בשנים האחרונות. אנו מתכוונים להביא את המהפכה הצרכנית גם לצפון ולתת שירות לתושבי האזור ללא צורך להגיע לנתב"ג". הוסיף כץ.

שר התחבורה הודיע כי בכוונתו לתת פטור מאגרות תעופתיות לכל הטיסות הממריאות והנוחתות בחיפה למשך 3 שנים, זאת בדומה לפטור עליו החליט בשדה התעופה עובדה ובשדה התעופה רמון הצפוי להיחנך בקרוב.