העסק שלכם משגשג, ההצלחה רבה, אבל בתקופה האחרונה אתם מרגישים שהמתחרה הגדול שלכם מקדים אתכם בצעד אחד בכל פעם. הוא משיק מוצרים חדשים רגע לפניכם, יוצא בקמפיין שמזכיר במידה רבה את זה שעליו אתם עמלים חודשים ארוכים, וגם מגיע לקהל הלקוחות שלכם בניסיון לנגוס בנתח השוק שלכם.

כלים

אם התרחיש הזה נשמע לכם מוכר אתם בוודאי מתלבטים מה ההסבר לתופעה המשונה. חלק מכם רוצה לאסוף את העובדים לישיבה דחופה, לנעול את הדלת ולחקור אותם בעינויים נוסח ג'ק באוור כדי לגלות מי החפרפרת. אלא שיש הסבר אחר, שעשוי להיות מציאותי יותר, והוא שיש למתחרים שלכם דרך פשוטה להקשיב לכל מילה שנאמרת בחדר הישיבות או בשיחות הטלפון הפנימיות. הדרך הזה היא מכשיר האזנה זעיר, שהוא אולי קטן מאוד – אבל הנזק שלו גדול ורב.

איך מאתרים מכשיר האזנה?

מאחר ואתם בטוחים שמכשיר האזנה כזה או אחר מסתובבים אצלכם במשרד, אתם בוודאי תוהים מה היא הדרך הנכונה לאתר אותם. אנשים רבים עשויים להפוך שולחנות, לפרק את מכשירי הטלפון ולדפוק על הקירות בניסיון לאתר נקודות חלולות שמאחוריהן תסתתר טכנולוגיה מתוחכמת במיוחד. בפועל, אין שום סיבה שתתעסקו עם הנושא בעצמכם. זאת משום שחברה מקצועית יכולה לגלות מכשירי האזנה והקלטה, ולחשוף אותן מבלי שתצטרכו לדאוג או להסב נזקים לשטח העבודה שלכם. ברשות החברות בדיקה הללו , מכשירי בדיקה מקצועיים במיוחד הכוללים בודק תדרי רדיו , בודק תדרי סלולר להאזנה סלולרי , בודק מתכות למציאת מכשירי הקלטה , בדיקה של מצלמות נסתרות והקלטות בטלפונים ותוכנות לבדיקת מחשבים . כך, אם הותקנו על גבי המחשב וירוסים, קבצי ריגול או תוכנות זדוניות שעשויות להסב נזק או לשאוב מידע רגיש – תגבירו את המודעות לכך ובאותה ההזדמנות גם תדעו כיצד לטפל בבעיה.

מפסיקים לחשוד – ומתחילים לחקור

מכשירי האזנה הם אמצעי נפוץ שמשמש היום גם עסקים וגם אנשים פרטיים כדי לקבל מידע שיכול לעזור להם בשלל סיטואציות, עסקיות או אישיות. כך או כך, אם תבחרו בחברה מקצועית ומנוסה, שבבעלותה ציוד מתקדם ויכולת לאבחן ולזהות מכשירי האזנה והקלטה שהוסתרו במשרד או בבית, תוכלו להפסיק לחשוש ולנטרל את מוקד ההאזנה ולעיתים גם למצוא דרך המכשירים ,את האנשים ששמו אותם . כידוע , האזנת סתר בחוק היא עברה חמורה במיוחד והעונש הצפוי הוא עד 5 שנות מאסר למי שהתקין את ההאזנה וגם למאזין עצמו .