נעצר חשוד בהפצה וקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של כ- 40,000,000 ש"ח חלק מהפעילות הפלילית נועד על מנת לתת כיסוי חשבונאי פיקטיבי לעובדים לא חוקיים מהשטחים. בית משפט השלום בראשון לציון, כב' השופט גיא אבנון, עצר ושחרר בערבות חשוד בהפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ- 40,000,000 ₪.

אבו מאזן יו"ר הרשות הפלסטינית. הרשות אינה מונעת הברחת סחורות והברחת שוהים בלתי חוקיים משטחה לישראל.
אבו מאזן יו"ר הרשות הפלסטינית. הרשות אינה מונעת הברחת סחורות והברחת שוהים בלתי חוקיים משטחה לישראל.

החשוד נחקר על ידי משרד חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז. על פי בקשת המעצר, מזה תקופה מתנהלת במשרד החקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז חקירה בנוגע להפצה וקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות, תוך מתן כיסוי חשבונאי פיקטיבי לעובדים לא חוקיים מהשטחים.

החשוד שנעצר, אחמד אלחואמדה (45), מבאר שבע, הקים על פי החשד שתי חברות, "טופ קוואליטי סרביס" ו-"י. פרייס החזקות" תוך שהוא רושם שני אנשי קש כבעלים ומנהלים מטעמו.

על פי החשד, בין השנים 2015-2012, הפיץ אלחואמדה על שמן של שתי החברות חשבוניות מס פיקטיביות אותן הפיץ לעוסקים בתמורה לעמלה של 3%. כמו כן, דאג החשוד כי החברות המוזכרות יגישו דוחות כוזבים למע"מ בהם כלולים עסקאות שלכאורה בוצעו, תוך הוצאת חשבוניות פיקטיביות ובמקביל קיזוז מס תשומות כנגד אותן חשבוניות פיקטיביות אותן המציא להנהלת החשבונות של החברות. סכום העבירות המיוחס לחשוד עומד על כ- 40,000,000 ₪ שהמע"מ בגינו עומד על כ- 14,000,000 ₪. החשוד נחקר והודה בעבירות.