על החילזון של מרדכי והמור של אסתר - פורים 2017 בפארק נאות קדומים. סיורים לכל המשפחה בעקבות ה"כוכבים" של מגילת אסתר: מה הם סודות הטיפוח של אסתר המלכה מהו הקשר בין הצבעים של בגדי המלכות של מרדכי היהודי לבין חילזון ואיך הכינו את היין האהוב על המלך אחשוורוש - פורים 2017, 12 במרץ, יד' באדר, בפארק נאות קדומים.

כלים
צילום: נאות קדומים
צילום: נאות קדומים

במשך חצי השנה שקדמה למפגשה הראשון והגורלי עם המלך אחשוורוש, התבשמה אסתר המלכה בבושם מיוחד העשוי מצמח המור. מרדכי היהודי היה גאה מאוד בבגדי המלכות שקיבל, בצבעי תכלת וארגמן. ספק אם הוא ידע שהצבעים הופקו בכלל מחילזון הארגמון, שגדל במימיו הרדודים של חוף הים התיכון. את היין שהמלך אחשוורוש אהב כל כך לשתות, היו מפיקים בדרך מאוד שונה מהיום, בגת עתיקה וענקית, ממש כמו זאת שאפשר לראות בפארק נאות קדומים.

על כל הפרטים הללו, ועוד רבים אחרים, ישמעו המבקרים בפורים בפארק נאות קדומים. בסיור צבעוני ומרתק בשטחי הפארק, דרך פרחי העונה אשר נמצאים כעת בשיא פריחתם, ושלל המתקנים החקלאיים הקדומים המפוזרים בשטח, ויראו איך, בלי שבכלל שמנו לב, לכל אחד מהם יש בעצם חלק חשוב במגילה.

אפילו המן הרשע יזכה להתייחסות בסיור, כאשר לצד גלגל המים הקדום – גלגל האנטיליה, מבינים כמה הגורל הוא הפכפך. ממש כמו המן הרשע, פעם אפשר להיות למעלה ופעם למטה. הפור תמיד יכול להתהפך.

מלבד הסיפורים המרתקים, המבקרים גם יתנסו בעצמם בשלל חוויות, הישר מן המגילה. יחד יכינו קטורת ושקית ריח נעימה לבישום הבית, יתקשטו בצמידים הצבועים בצבעים מן הטבע ויעטרו את הידיים בקישוטי החינה. לצד כוס תירוש ילמדו כיצד בצרו ענבי יין באותם ימים, ודרכו עליהם עד לקבלת עסיס טעים.

בסיום הסיור, ילמדו להכיר את החומרים בהם השתמשו בעבר לכתיבת מגילות, כמו צמח הקנה, הרימון והשרף. והילדים אף יתנסו בעצמם בכתיבה עם קולמוסים ודיו – כלי הכתיבה של ימי קדם.

הסיורים יתקיימו ביום ראשון, 12 במרץ, בין השעות 9:30-12:30

מחיר: 40 ₪ למשתתף מגיל 3. בהרשמה מראש

לפרטים נוספים 08-9770770 ובאתר: www.n-k.org.ilwww.n-k.org.il