נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיים היום, שלישי, ב' באדר, 28 בפברואר, פגישת עבודה מדינית בבית הנשיא עם נשיא הרפובליקה של זמביה H.E. Edgar Chagwa Lungu, המבקר בישראל. נשיא המדינה קיבל את פניו של נשיא זמביה ברך אותו בחום ואמר: "אני שמח לברך אותך עם בואך לישראל, ארץ הקודש.

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ

למרות שבזמביה יש קהילה יהודית קטנה, קיים במדינה מוזיאון יהודי שהוא עדות לכך שבעודנו בונים את העתיד, עלינו להוסיף ולזכור את העבר ולהודות לעם בזמביה על קליטת הפליטים היהודיים מאירופה בזמן מלחמת העולם השנייה בזרועות פתוחות". הנשיא הוסיף וציין כי העולם בו אנו חיים הפך גלובלי יותר ויותר ואמר: "הדברים באים לידי ביטוי בהיבט הכלכלי, במאבק בטרור ובהתחממות הגלובלית שמשפיעה על אפריקה בצורה מדאיגה. התשובה לכך היא שיתוף פעולה גדול יותר. ביקורך בישראל מעיד על כך שהקשרים בינינו מתחזקים".

נשיא זמביה הודה לנשיא המדינה על דבריו ואמר: "אני מסכים עם האמירה אודות ירושלים, אם תושבי ירושלים יוכלו לחיות בשלום, כל בני האדם יזכו לחיות בשלום. אנו מעריכים את הרצון להתעקש על דיאלוג".

עוד הוסיף נשיא זמביה ואמר: "מתקפות הטרור שציינת פוגעות בכל מקום בעולם ומהוות איום עימו כולנו מתמודדים ואנו שואבים השראה מישראל. אנו משתפים פעולה במספר תחומים, ומעריכים את הצורך להגביר את שיתוף הפעולה ומקווים שכך נעשה בעזרת הקשרים שאנו טווים עכשיו".