ח"כ דב חנין בדיון על מיכל האמוניה במפרץ חיפה: "הזמן מתקתק - מקווה שלא יסתיים בפיצוץ" בדיון משותף של ועדות הפנים והכספים שהתקיים היום (ב׳) בנושא מיכל האמוניה בחיפה, בהשתתפות השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, אמר ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת: "מיכל האמוניה הוא מיכל מסוכן ביותר.

כלים
פיצוץ עז רחב היקף. תמונה: אילוסטרציה
פיצוץ עז רחב היקף. תמונה: אילוסטרציה

לפי הדו"ח המפחיד שהזמינה עיריית חיפה, הסכנות העומדות לפתחנו הן תקלה, רעידת אדמה או חס וחלילה מלחמה. רה"מ מדבר כל הזמן על הפצצה האיראנית, אבל עם מיכל האמוניה אפשר ליצור אפקט דומה בלי פצצה ובלי האיראנים. ״ואנחנו לא מדברים רק על המיכל הספציפי הזה. אנחנו מדברים על כל ההתייחסות של המדינה לנושא המפעלים והחומרים המסוכנים במפרץ כולו. וזו התייחסות שראוי היה להקים על ועדת חקירה.

גם בנושא האמוניה וגם ביתר הנושאים הממשלה גוררת רגליים באופן בלתי מובן ובלתי נסלח. כי כשהממשלה גוררת רגליים, טוב שיש בתי משפט בישראל וטוב שהעירייה הצטרפה למאבק החשוב הזה.

"עוד בכנסת הקודמת, כיו"ר ועדת המשנה לנושא תכנון וסביבה במפרץ חיפה, התרעתי כי יש חלופות אפשריות להתנהלות הבלתי סבירה הקיימת. הן אמנם יעלו קצת כסף ויניב פחות רווחים לבעלי ההון, אבל זה לא מה שצריך להנחות אותנו בבחינת הנושא, אלא אך ורק ההגנה על חיי האזרחים צריכה להיות לנגד עינינו. "הזמן מתקתק" סיכם ח"כ חנין, "ואני מקווה שהזמן שמתקתק הוא לא הזמן עד הפיצוץ".