חבר הכנסת יואל חסון בביקור בעמק יזרעאל: "מי שמכיר את אזור העמק מבין ויודע כי זו החלטה בלתי הגיונית להקים כאן שדה תעופה בינלאומי ומבין כי המהלך יוביל את התעופה הישראלית לכשל נוסף" ראשי המועצות באזור עמק יזרעאל- ההחלטות אינן מקצועיות ונעשות כלאחר יד, תחילה החליטה הממשלה להקים את שדה התעופה הבינלאומי בחיפה, עברו למגידו, משם לנבטים ועכשיו לעמק יזרעאל- ההחלטות החפוזות נעשו תוך חמש שנים בלבד!

כלים
מימין לשמאל- דוד אריאלי ראש מועצת קריית טבעון, עפר בן אליעזר ראש מועצת רמת ישי, אייל בצר ראש מועצת עמק יזרעאל, חכ יואל חסון ואיציק חולבסקי ראש מועצת מגידו. צילום: ישראל פרץ
מימין לשמאל- דוד אריאלי ראש מועצת קריית טבעון, עפר בן אליעזר ראש מועצת רמת ישי, אייל בצר ראש מועצת עמק יזרעאל, חכ יואל חסון ואיציק חולבסקי ראש מועצת מגידו. צילום: ישראל פרץ

בהמשך להערכות לדיון ביום שני (6.3) בוועדת הכלכלה של הכנסת, בנושא הקמת שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג, הגיע בראשית השבוע ח"כ יואל חסון ("המחנה הציוני") לסיור ופגישה בלשכת ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, עם ראשי המועצות המתנגדות להקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק- דוד אריאלי ראש מועצת קריית טבעון, עפר בן אליעזר ראש מועצת רמת ישי ואיציק חולבסקי ראש מועצת מגידו, המייצגים את התושבים באזור שדה התעופה הצבאי רמת דוד שיהיו הנפגעים העיקריים ממהלך תמוה זה להסבתו לשדה תעופה בינלאומי שיגרום לפגיעה בעמק ומרקם החיים בו. לאחר סקירה פרטנית של השלכות הקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד, הוצגו בפני חבר הכנסת חלופות טובות יותר ומזיקות לסביבה פחות, מפי מומחים ומהנדסים.

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר ציין בפני ח"כ חסון: "הרצון שלנו לקיים בדיקה אמיתית ומקצועית של החלופות ברחבי הארץ להקמת שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג. אנחנו דורשים דיון עומק, רציני, אמיתי, מקצועי ושקוף. כשזה יקרה, לכולם ברור שנושא רמת דוד ירד מסדר היום. אנו מתנגדים להקמת שדה תעופה בינלאומי באזור העמק הירוק, הכפרי והחקלאי, על כל המשמעות הסביבתית ומרקם החיים שבו.

דוד אריאלי ראש מועצת קריית טבעון אמר כי יש לבחון את ההתקשרות של משרד התחבורה עם החברה שנבחרה לבחון את החלופות, על מנת לדעת באמת מה היא מידת ההתעמקות בבחינת חלופות נוספות.

ראש מועצת רמת ישי עפר בן אליעזר ציין בפגישה: "כל מי שרואה את הנזקים שמהלך כזה יביא לעמק מזדעזע, מה גם שהבחירה במיקום הקמת השדה תעופה, הינה החלטה שנעשית כלאחר יד ומשיקולים זרים ולא מקצועיים- תחילה החליטו להקים את השדה בחיפה, עברו למגידו, משם לנבטים ועכשיו לעמק יזרעאל- כל הקפיצות האלו תוך חמש שנים בלבד. אני מבקש ממך, חבר הכנסת חסון, תסייע לנו להקים חומה בצורה בכנסת לבחינת הנושא בצורה רצינית". ראש מועצת מגידו איציק חולבסקי הוסיף ואמר: "מדינת ישראל צריכה כיעד אסטרטגי להקים שדה תעופה בנגב או בים, זו הזדמנות לפתח את הנגב".

חבר הכנסת יואל חסון אמר, כי נושא הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג נמצא על סדר יומה של הכנסת והינו דבר שמעסיק את חברי הכנסת. עוד אמר ח"כ חסון: "מי שמכיר את האזור, יודע שזו החלטה בלתי הגיונית להקים כאן שדה תעופה ומבין שהמהלך יוביל את התעופה הישראלית לכשל נוסף. אין ספק שאתם צודקים, אין היגיון בהקמת השדה בעמק. בנוסף, לכל המפגעים שיוצרו בעמק, לא יהיה מענה תחבורתי לתנועה האדירה שתיווצר כאן. בהגיון הפשוט שלי, הגיוני ששדה תעופה משלים לנתב"ג יוקם בנגב. זו החלופה היעילה והאפקטיבית באמת".

השבוע כאמור ביום שני (6.3) יתקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת ברשות ח"כ איתן כבל. נציגי העמק הוזמנו לישיבה בה יסבירו את הבעיה בהקמת שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד בעמק יזרעאל, על המפגעים, הנזקים וההשלכות הצפויים מהקמת השדה.