בעקבות נשים שהעזו - סיור מרגש בפארק נאות קדומים לכבוד יום האישה הבינלאומי ולא רק. מסע בזמן בעקבות נשות המקרא הנועזות, להכיר את סיפורן המרתק של רות המואבייה ורבקה אימנו, לצד טיפים לטיפוח, ולזוגיות מוצלחת הישר ממגילת שיר השירים - יום שישי, ה' באדר, תשע"ז 3.3.2017, בפארק נאות קדומים

כלים
צילום: עדן חלפה
צילום: עדן חלפה

עוד הרבה לפני התנועה הפמיניסטית ומעמד האישה, פעלו נשים גדולות מהחיים. הרחק בתקופת התנ"ך, אפשר היה לראות נשים חזקות ומשפיעות. הן היו פקחיות, אמיצות, יפות וערמומיות. מדינאיות, שופטות, שפחות ופילגשים.

לכבוד יום האישה הבינלאומי, החליטו בפארק נאות קדומים לקיים סיור מיוחד, אשר חוגג את העוצמה וההישגים של הנשים האלו. הסיור מספר על תקופה שבה העולם נשלט על ידי גברים, ונשים ישבו בירכתי הבית, אך היו מספר דמויות נשיות שקמו ועשו מעשה. כיצד הצליחו נשות המקרא מתוך המרחב הביתי המסוגר, ובחברה פטריארכלית להשפיע ולהיכתב בדפי 'ספר הספרים'?

במהלך הסיור עוברים בין אתרי הפארק, שם שומעים את הסיפורים של כמה מהנשים החזקות והבולטות בסיפורי התנ"ך. בגורן רות לומדים את הסיפור על אומץ להב, התעוזה, והנחישות של רות המואבייה - הגרה, הענייה, האלמנה – שהייתה לה פתיחה אומללה לחיים חדשים בעיר בית לחם, וכיצד מתוך האובדן תוך כדי מסירות, צניעות ואהבה היא משיגה את מבוקשה. זהו גם סיפור על חברות אמיצה בין נשים.

בבור מים עתיק מכירים את סיפורה של רבקה אמנו שהייתה דעתנית ונחושה כבר מגיל צעיר, ובעלת ראיה עתידית. היא שהכתיבה את בחירתו של יעקוב לאב האומה. הסיור עובר גם בסוכת הוורדים שם, בהשראת הנופים, המראות והריחות מתחברים אל מגילת שיר השירים, שניתן לראותה גם כמגילת אהבה, ודרכה להבין כיצד התנהלה מערכות זוגיות בעבר.

תחנה נוספת בסיור היא מתחם בריכת שלמה, באתר המרהיב הזה מכירים את סודות הטיפוח הנשיים העתיקים, יחד עם טיפים קדומים שמתאימים עד היום. את הסיור מעבירה ד"ר אביבית שוויקי, מדריכת טיולים בהם משולבים נושאי טבע ומקורות, ומתמחה בנושא האישה והמשפחה בתקופות הקדומות. הסיורים מגיל 18. ייתכנו שינויים במסלול הסיור.

בעקבות נשים שהעזו – סיור לכבוד יום האישה הבינלאומי, פארק נאות קדומים

יום שישי, ה' באדר, תשע"ז 3.3.2017, בין השעות 9:00-12:00

מחיר: 60 ₪ למשתתף - לפרטים והזמנות :08-9770770