מסע מוסיקלי אל צלילי המדבר וחוכמתו - תנועה והליכה במרחב המדברי עם יאיר דלאל, מוסיקת נוודים, שירים וסיפורים - 16-21 במרץ 2017 אם תקשיבו למדבר תוכלו לשמוע שרידים של מוזיקה אותנטית. הצלילים המיוחדים נולדו בין סלעים ושיחים, במסעותיהם של נוודים שגוללו את סיפור חייהם בשירה. עאדל אלולידי (בן מדבר), מזמין להצטרף אליו ואל שיירת גמלים לארבעה ימים של מסע מוסיקלי.

עאדל אלולידי (בן מדבר) מוציא מסע מוזיקלי באורך 4 ימים אל לב המדבר, יחד עם המוזיקאי יאיר דלאל.
עאדל אלולידי (בן מדבר) מוציא מסע מוזיקלי באורך 4 ימים אל לב המדבר, יחד עם המוזיקאי יאיר דלאל.

מסע מוסיקלי עוטף ומרנין נפש אל לב ליבו של המדבר, עם כלי נגינה מדבריים וים תיכוניים: רבאבה, עוד, סמסמיה, נאי, חליל רועים ועוד כלים מוזיקליים מעניינים. המוזיקאי יאיר דלאל יצטרף גם הוא אל המסע שיחצה שני אזורי מדבר יפיפיים, מעזוז שבמרכז הנגב (גבול מצרים) ועד למכתש רמון ובדרך מחבר בין תרבויות, אנשים ואדמה.

צילום: נורית עגור

בימי עבר, המוסיקה והשירה היו הדפים עליהם נכתבו סיפורים של משפחות שלמות ושבטי נוודים. אנשי המדבר סיפרו בשירה את חוכמתם ואת הדברים שלמדו במסעם, וכך סיפורם השתמר ועבר מפה לאוזן, דרך מעגלי שירה של גברים וגם נשים שהגיעו לשמוע את "חכמת המדבר" כפי שהיא עוברת מדור לדור, מאוהל לאוהל. המוסיקה הנוודית מיוחדת בצליליה ובמנגינתה.

המוסיקה משתלבת עם קצב ההליכה במחזוריות שאותה מעצימה. את הסיפורים והשירים עאדל יחלוק עם משתתפי המסע, עם שיירת גמלים, בין צמחי מרפא ושרידי חקלאות עתיקה שהם חלק בלתי נפרד ממסעות הנווד במדבר. ההולכים במדבר יוכלו ללמוד על שימור מזון, בישול וליקוט צמחי מאכל: שיח', בבונג, ג'עדה וגיסום להכנת חליטות, וחוביזה לתבשילים. כולם מוזמנים, עם כלי נגינה או עם מנגינה בלב.

צילום: נורית עגור

עלות לאדם – 1900 ₪ למסע מלא באורך ארבעה ימים, כולל ארוחות ולינה במדבר.