ביהמ"ש: על עיריית נהריה לפצות בעל חנות אביזרי רכב ב-60 אלף ₪ על הצפות מי גשמים במשך שני חורפים הוצפו רחובות הסמוכים לחניון בשדרות הגעתון בנהריה. עקב בעיית ניקוז זרמו הגשמים אל החניון – והציפו אותו.

כלים
עוה"ד ראובן מלאך
עוה"ד ראובן מלאך

בעל חנות לאביזרי רכב הממוקמת בחניון - נפגע לדבריו בצורה קשה מההצפות, ונגרמו לו לנזקים ברכוש ובפידיון בחנות בעשרות אלפי שקלים בכל פעם. הוא פנה לעוה"ד ראובן מלאך מנהריה, אשר הגיש בשמו תביעה לפיצויים נגד עיריית נהריה לביהמ"ש השלום בקריות.

עו"ד מלאך טען בתביעה כי עיריית נהריה – אשר בתחום שיפוטה מצויה חנותו של התובע – מופקדת על פי דין על ניקוי ותיחזוק הרחובות בשטח שיפוטה, על תפעול וטיפול במערכות הביוב, וכן על הניקוז, התיעול והסדרת מי הגשמים הזורמים בשטח שיפוטה.

לדבריו, הנזקים שנגרמו לתובע בגין ההצפות, אירעו עקב רשלנות בלעדית של עיריית נהריה, שלא דאגה לניקוז מי הגשמים ולתחזוקה הולמת, לא דאגה למניעת ההצפות, לא תכננה באופן מתאים את מערכת התיעול והניקוז ועוד.

העירייה טענה בתגובה כי לא הוכח שההצפות נגרמו בגללה, וכמו כן – בעל החנות לא הוכיח שנגרמו לו נזקים. כב' השופטת פנינה לוקיץ' מביהמ"ש השלום בקריות, אשר דנה בתביעה - מינתה שני מומחים שיאמדו את נזקי התובע. בעקבות תוצאות בדיקתם פסקה לאחרונה השופטת לוקיץ' כי על עיריית נהריה לפצות את בעל החנות בקרוב ל-60 אלף שקלים.