טוב, אז אין ולו אחד מאתנו שאיננו זוכר לטובה (או שלא... ) את לוח הגיר בבית הספר. המורה לימדה את החומר הנלמד גם באמצעות כתיבתו על לוח גיר, אבל זה הרי גם היה הרגע שציפינו לו, שהיא תסתובב עם הגב לכיתה. אולם, לוח גיר איננו משמש רק לצרכי לימודים בבתי ספר, יש לו עוד מטרות.

כלים
לוח גיר
לוח גיר

שימושים

לוח גיר הוא בעל שימושים רבים. בראש ובראשונה נעשה בו שימוש בבתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ובתי ספר תיכון. כמו כן, כיום נהוג להשתמש בלוחות הללו במוסדות אקדמאיים ובאולמי הרצאות. זאת ועוד, לא מעט בתי עסק, כמו מסעדות ובתי קפה וחנויות, מעמידים לפתחם לוח גיר, בצורה זו הם יכולים לקדם את עצמם, זהו כלי שיווקי לכל דבר ועניין. את הלוחות הללו, ניתן להשיג לרוב בשני גוונים – שחור או ירוק, כאשר כותבים עליהם באמצעות גירים.

מוצר איכותי ועמיד

לוח גיר הינו מוצר איכותי ועמיד, אשר משמש מוסדות לימוד ועסקים למשך שנים מרובות. אין שום צורך לתחזקו, למעט לנקותו מידי פעם באמצעות מטלית לחה או יבשה, והוא עשוי מחומר שאיננו מתכלה. כל גורם שהוא, יוכל להזמין לוחות במגוון גדלים על פי הצורך. לרוב, בבתי ספר, מוסדות אקדמאים ואולמי הרצאות, הלוחות יהיו גדולים במיוחד, שיהיה די ויותר מקום לכתוב עליהם. מכיוון שישנם גירים בצבעים שונים, תמיד ניתן להבליט כיתוב או איורים. כאשר מדובר בעסקים, למשל מסעדות, בעל המסעדה יוכל מידי בוקר לכתוב את התפריט המוצע באותו היום, ואם ירצה יוכל גם לציין מחירים. כמו כן עסקים רבים רושמים על לוח גיר מבצעים והנחות. את הלוחות ניתן לתלות על הקיר, או להניחם על הקרקע, תלוי מהי המטרה.

לוחות משודרגים

בעבר מבחר הלוחות היה מצומצם למדיי, אולם כיום הם השתדרגו. ישנם לוחות ממוסגרים במסגרת עץ, במסגרת מתכתית, והם גם יכולים להיות בעלי מראה אטרקטיבי עם נוכחות רבה, כך שאי אפשר להתעלם מהם.

לוחות גיר לדוגמא:

· לוח גיר שחור עם מסגרת דקורטיבית מעץ, בעל מראה מרשים במיוחד.

· לוח גיר ירוק עם מסגרת אלומיניום או עץ במגוון גדלים על פי הצורך. אלה הם לוחות המתאימים לפאבים, בארים, חנויות, בתי קפה מסעדות, בתי ספר, פיצוציות ועוד. ניתן לכתוב עליהם באמצעות גירים לבנים או צבעוניים.

לוח עשוי משעם

לוח שעם ממוסגר במסגרת עץ, בעל מראה דקורטיבי, הוא בעל עובי של 2 מ"מ, וניתן גם להשיג לוחות עם מסגרת אלומיניום. קיימים גם לוחות שעם בעלי גב העשוי מקרטון, עלותם זולה יותר, אם כי אורך החיים שלהם קצר. את הלוחות כמובן ניתן לרכוש במגוון גדלים שונים, והמחיר נקבע על פי הגודל ועל פי סוג המסגרת. לוחות אלה מיועדים למוסדות לימוד או משרדים, ניתן לתלות עליהם פתקים, תמונות, תזכירים, אותם נועצים אל הלוח באמצעות נעצים, מה שמאפשר לא מעט סדר וארגון.