היום פורסם כי בית המשפט הצבאי ליד כלא עופר החליט להשיב את נאיל ברגותי, אחד מבכירי עסקת שחרור גלעד שליט, לריצוי יתרת המאסר שנגזר עליו - מאסר עולם ועוד 18 שנים. ברגותי, שנחשב עד שחרורו לאסיר הביטחוני הוותיק ביותר בכלא בישראל, נעצר שוב בשנת 2014 בעקבות חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון. אלמגור תובעים כי על הממשלה להבהיר כי במקום שחרור מחבלים תגבה מחיר מהחמאס, מחיר כבד שיביא לשחרור הדר גולדין ואורון שאול כמו גם האזרחים המוחזקים בידי החמאס.

מחבל רוצח עם דם על הידיים מקומו בכלא. תמונה: אילוסטרציה
מחבל רוצח עם דם על הידיים מקומו בכלא. תמונה: אילוסטרציה

נאיל נכלא בישראל בשנת 1978 ונידון למאסר עולם, לאחר שהורשע ברצח קצין ישראלי. ברגותי החל את דרכו הפוליטית כפעיל פתח, אולם בכלא הוא שינה את דעותיו והפך לאחד ממנהיגי חמאס בכלא. עבור הפלסטינים הוא נחשב לאחד מסמלי המשוחררים בעסקת שליט.

"אנחנו מודים לגדודי עז א-דין אל-קסאם על המבצע שהביא לשחרורם של האסירים הפלסטינים", צוטט ברגותי בכתבה ב- YNET ביום שחרורו מהכלא.

כל מה שארגון אלמגור אומר בשנים האחרונות מתמצה בסיפור הנ"ל. מחבל פתח שהקצין בכלא והפך למנהיג חמאס, מחבל חמאס שמודה על החטיפה שהביאה לשחרורו ותומך בחטיפות נוספות, ומחבל ששוחרר מהכלא , ולפי מקורות ישראלים "חתם" על "התחייבות" לא לחזור לטרור נעצר ונכלא שוב בשל מעורבותו בחטיפת שלושת הנערים בגוש עציון.

כל הרעות החולות של שחרור מחבלים בסיפור אחד. ארגון אלמגור הזהיר כי שחרור מחבלים יביא להרג ישראלים והנה מניין הרוגים כבר עומד על שישה ישראלים ומי יודע עוד כמה יהרגו מידיו של מנהיג החמאס החדש בעזה יחיא סנואר.

ארגון אלמגור קרא וממשיך לקרוא למעצרם של כל משוחררי עסקת שליט והחזרתם לכלא באופן מיידי. חייבת לחול עליהם אחריות קבוצתית שבה אם אחד חוזר לטרור כולם חוזרים לכלא.

על ממשלת ישראל להודיע כי לא תשחרר עוד מחבלים מהכלא ותאמץ מיידית את דו"ח ועדת שמגר למו"מ ושחרור מחבלים.

על הממשלה להבהיר כי במקום שחרור מחבלים תגבה מחיר מהחמאס, מחיר כבד שיביא לשחרור הדר גולדין ואורון שאול כמו גם האזרחים המוחזקים בידי החמאס.

ארגון אלמגור קורא לממשלה להודיע מיידית כי לא יהיו יותר שחרורי מחבלים לא המוניים ולא מצומצמים. על הממשלה להפיק מייד את הלקח מסיפורו של נאיל ברגותי ולא לבזבז משאבי מערכת הבטחון בשחרור ומעצר מחדש של מחבלים משוחררים.

לידיעה: נאיל ברגותי (בעבר נמנה על ארגון פתח וכיום חמאס), שנידון למאסר עולם וריצה כבר למעלה משלושים שנה בכלא בגין מעורבות ברצח קצין, זכאי לקבל משכורת של עד 12,000 ש"ח בחודש מהרשות הפלסטינית.

www.al-magor.com