יש הבדל תפישתי עצום בין הופעה למופע אור-קולי, גם מבחינת הציפיות של המוזמנים וגם מבחינת ההתארגנות הנדרשת לכל אחד משני האירועים.

כלים
השכרת רמקולים
השכרת רמקולים
כאשר אנחנו מדברים על מופע אור-קולי, בד"כ, מדובר במופע שאמור לסחוט קריאות "וואוו" מהנוכחים, מופע בקנה מידה גדול ועוצר נשימה. המופעים האור-קוליים המפורסמים בארץ, המופע האור-קולי של מצדה, אשר מוקרן בצידו המערבי של הגן הלאומי מצדה, והמופע האור-קולי הירושלמי, המוקרן על החומות במגדל דוד, בהחלט העלו את רף הציפיות ממופע כזה, גם כאשר הוא מאורגן על ידי כאלה שאינם אנשי מקצוע מנוסים.

נושא או סיפור

כל מופע אור-קולי סובב סביב נושא מסוים. למשל, המופע במצדה עוסק בתולדותיה ובהיסטוריה שהתהוותה שם, בעוד החיזיון הלילי המוקרן על קירות המצודה בירושלים, עוסק בהיסטוריה של העיר. אבל, לא רק היסטוריה מהווה נושא טוב למופעים כאלה, גם סיפורי אגדות או כל נושא אחר שתרצו להפוך לבומבסטי על ידי השילוב בין אור לקול.

מוסיקה מתאימה - וכמובן, השכרת רמקולים

בחרו במוסיקה המתאימה לסיפור שאתם מספרים. בנוגע להגברה: לצורך קבלת סדרי גודל על כמות הרמקולים שתזדקקו לה - בחיזיון הלילי בירושלים נעשה שימוש ב-14 רמקולים גדולים ועצמתיים. אמנם, סביר להניח שהמופע אור-קולי שתפיקו לא ידרוש כמות גדולה כזו, אולם בהחלט יש לוודא כי השכרת רמקולים טובים תיעשה על ידי חברה מקצועית שתוכל להנחות אתכם ולהתאים את מערכת ההגברה והרמקולים לצרכיכם.

מתחם גדול ופתוח

חלק גדול מאפקט ה"וואוו" הנוצר בעת צפייה במופע כזה, מתקבל על ידי משחקי האור והקול בתוך החלל, ה"החזרה" שלהם מקיר אבן, מסילוני מזרקות או ממפל מים. זכרו גם שככל שהחלל פתוח יותר וחשוף להפרעות (כרוחות או קולות רקע), כך תזדקקו לאמצעים רציניים יותר כדי להשמיע את הקול או להקרין את החלק הוויזואלי.

מקרנים, נגני וידיאו ומחשבים

החלק הוויזואלי של המופע נשען על מצגות וסרטונים שתכינו מראש, לכן, תצטרכו אמצעים כדי להקרין אותם לחלל המופע. לצורך השוואה, אם ניקח את המופע האור-קולי בירושלים, הציוד המדובר מורכב ממערכת של 14 מחשבים, 20 מקרנים ועשרה נגני וידיאו. גם כאן, אין ספק שתזדקקו להרבה פחות ציוד, אבל יש להקפיד ולוודא שמדובר בציוד תקין וכשיר, שעבר בדיקה מקיפה סמוך מאד לתחילת המופע.

אנשים טכניים

במרבית המקרים, כאשר אתם האנשים העומדים מאחורי ההפקה, אתם מהווים את הצד היצירתי והפחות-טכני של המופע. אמנם חלקו של המופע נשען על הקריאטיביות שלכם, אבל מופע מסוג כזה מבוסס על אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, אחרת, הוא לא יצליח להתעלות מעל לרמת מצגת בית-ספרית רגילה. גבשו לעצמכם צוות טכני שיעסוק באפיון הציוד הנדרש, בתכנון הטכני, בהצבת הציוד וגם בפתרון תקלות ובעיות, במידה שאלה תתעוררנה במהלך המופע.