יו"ר ההסתדרות: "מדינת ישראל הפקירה את אוכלוסיות הקשישים והנכים. לא נהסס לצאת למאבק למענן"בדיון שנערך בכנסת בשדולה למען האזרחיות והאזרחים הוותיקים, קרא יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לממשלה לקחת על עצמה את נושא הביטוח הסיעודי ולהנהיג ביטוח סיעודי ממלכתי, וכן להצמיד את קצבאות הזקנה לשכר הממוצע במשק, "אי אפשר להמשיך עם המצב הקיים. אלה הם הדגלים האדומים שלנו, ואם נצטרך לצאת למאבק למענם – לא נהסס", אמר ניסנקורן

כלים
אוכלוסיית הקשישים הסיעודיים בישראל נשכחה מלב. צילום: אילוסטרציה
אוכלוסיית הקשישים הסיעודיים בישראל נשכחה מלב. צילום: אילוסטרציה

"ממשלת ישראל חייבת לעשות בדק בית בנוגע לדרך שהיא הלכה בה במשך ה-20 השנים האחרונות, בהן היא הפקירה את אוכלוסיית הקשישים והנכים. כיום אין פתרון לאדם נכה מעל גיל 21, ואין פתרון לאדם קשיש שנופל בין הכיסאות ואין לו משפחה תומכת", כך אמר היום (ב') יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בדיון מיוחד שנערך בכנסת בשדולה למען האזרחיות והאזרחים הוותיקים בישראל.

יו"ר ההסתדרות יצא בקריאה לממשלה לקחת על עצמה את נושא הביטוח הסיעודי, והדגיש כי ההיסטוריה הוכיחה שהפרטת השירותים החברתיים בישראל נכשלה. "מדינת ישראל חייבת לקחת על עצמה אחריות, ולהנהיג ביטוח סיעודי ממלכתי לכולם. כל פתרון אחר יהיה לעשות שקר לנפשנו. אם צריך להגדיל את מס הבריאות לטובת העניין, אז נגדיל - זו לא בושה להתחלק בעוגה התקציבית לצורך הנושא. יש כיום תקציב מאוד יציב וצמיחה גבוהה, אך מי שלא נהנה מהם אלו מקבלי הקצבאות".

עוד קרא ניסנקורן להצמיד את קצבאות הזקנה לשכר הממוצע במשק, במקום למדד: "הדו"חות והנתונים מוכיחים כי העניים בישראל נהיים עניים יותר אם הם לא צמודים לשכר הממוצע. כך זה היה עד 2003, ומדינת ישראל צריכה לחזור ולפעול כך על מנת להבטיח קיום בכבוד לאוכלוסיית הקשישים".

"שני התיקונים הללו יחוללו מהפיכה, ואם אנחנו באמת רוצים לעשות שינוי חברתי בנושא הקשישים זאת המשימה שאנו צריכים לבצע. אני מקווה ששרי האוצר, הבריאות, הרווחה, העבודה והכלכלה ירימו את הכפפה. אי אפשר להמשיך עם המצב הקיים. אלה הם הדגלים האדומים שלנו, ואם נצטרך לצאת למאבק למענם – לא נהסס".

. אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשורavinisancorn credit ilanhbsor 535af