ירושלים שייכת לאוהביה שנכונים לעבוד בשבילה ולהיאבק עליה. הגיע הזמן להגיד די ולתת לפלורליזם ולגיוון לשלוט בעיר, ירושלים חייבת לחזור להיות עיר פתוחה לכל תושביה. איומים בסגירת 'פאב המפלצת' בשבת, סגירת גלריית 'ברבור', איומים מהצד העסקנים החרדיים על "פריצות" בשוק וב'שאון חורף' – כל אלה רק בשבועיים האחרונים. כל זה מתרחש בזמן שהציבור הפלורליסטי, "הכללי" ומשלם המיסים עסוק בעבודה וחיים בעיר הזו.

כלים
בילויים בשבת ירושלמית. צילום: אילוסטרציה
בילויים בשבת ירושלמית. צילום: אילוסטרציה

לא בלחץ פוליטי, לא באיומים וכפייה על ציבור אחר. והפוליטיקה הדורסנית הזו מצטרפת לאכיפת חסר נגד פתיחת עשרות גנים ו"כוללים", ישיבות ובתי כנסת בדירות מגורים שמשפיעים באופן בלתי הפיך על צביון השכונות שלנו, חוסר האפשרות לראות סרט או לבלות במנהל הקהילתי ליד הבית – כן, גם בשבת. אז זהו שדי, שעד כאן!!

כנס החירום של החברה האזרחית הירושלמית, יום שלישי, 21 לפברואר 2017, בשעה 20:30, בית יהודית , עמק רפאים 12, הכנס מאורגן בתמיכת שתיל

ירושלים היא לא סתם עיר אלא עיר של כולם. ירושלים היא מקום שצריך להיות בית לכל הקהילות והציבורים. החברה האזרחית ירושלם: הקואליציה למען ירושלים מרובת גוונים כאן כדי לומר את שלה בקול צלול וברור אל מול הפוליטיקה הקיצונית המבקשת להצר את שמיה, אופקיה ותרבותה, לחזק את המנהיגות העירונית במחויבותה לחזון ירושלים הפתוחה. החברה האזרחית ירושלם חשה שהגיעה העת להפשיל שרוולים ולהיאבק על ירושלים שהיא בית של ממש לכולנו. היא כאן כדי להיאבק על פאב המפלצת, על גלריית ברבור, על פעילות שבת המתאימה לכולם במנהלים הקהילתיים, על חופש תרבות ויצירה.

ענבל כהן, מנהלת קואליציית ירושלם ממארגני הכנס:" זוהי הזדמנות פז לכל תושבי ירושלים להרים את הקול ולדאוג שירושלים תלך בכיוון חיובי ומגוון. הכנס יעודד יוזמות והתארגנויות לפעולות בשטח בנושא פלורליזם."

ירושלים חייבת להישאר עיר פתוחה וסובלנית שיש בה מקום לכל הציבורים ולכל הגוונים. הדרישות לסגירה והחנקת פעילות תרבותית של קהילות וציבורים שונים ושל ארגוני תרבות שונים אינה לגיטימית!!! כניעה לדרישות שכאלו גורמת נזק אדיר לצביונה הפלורליסטי של העיר, ותגרום לעזיבה הולכת וגדלה של אוכלוסיות חזקות ובמיוחד צעירות מהעיר. המשך מגמה זאת וכניעה לגורמים קיצוניים תוביל לירושלים ענייה יותר, מסוגרת יותר, וחד ממדית מבחינת המגזרים המרגישים בה בבית.