רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בנצרת ובסביבה: בעל חנות לחלקי חילוף שלא רשם הכנסות "הספרים יירטבו מהגשם" - רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בנצרת ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה נצרת, נערכו 98 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 16% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

בנגריה בנצרת בה התבצעה ביקורת נתגלו הזמנות לעבודות הנמצאות בביצוע בהיקף של 16,000 ₪. לבעל המקום אין תיק ברשות המסים והוא אינו מנהל ספרים. הנגר טען "מעכשיו אהיה מסודר". גם בעל עסק לפירוק ברזל ורכבים באזור הבטיח שמעתה הוא יהיה מסודר, זאת לאחר שהמבקרים גילו כי אין לו תיק ברשות המסים והוא אינו מנהל ספרים. בחנות לחלקי חילוף בדבורייה מצאו המבקרים כי הכנסות של כ- 2000 ₪ שנתקבלו לא נרשמו. בעל החנות הסביר "אנחנו בשלבי התארגנות, יש בלגאן".

אצל עורך דין מעראבה נתגלה כי הפקדות בנק של כ- 2200 ₪ לא נרשמו. עורך הדין הסביר "לא ראיתי שהעבירו לי לבנק". מספירת קופה באטליז בנצרת עלה כי כ- 500 ₪ לא נרשמו. הקצב טען "אני הייתי עסוק והעובדת לא יודעת לרשום בקופה". בחנות נוספת לחלקי חילוף בדבורייה גילו המבקרים כי ההכנסות של יום הביקורת לא נרשמו בספרי העסק. בעל החנות הסביר " אני לא מרשה לאבא שלי לרשום בגלל הגשם, הספרים יירטבו".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.