תביעה: הגרושה סירבה לוותר על צו עיכוב היציאה מהארץ נגד בעלה לשעבר למרות שהעביר תשלומי המזונות במועדם. הבעל פוטר מעבודתו, ותובע להפחית את דמי המזונות בתביעה שהוגשה לאחרונה לביהמ"ש לענייני משפחה נחשף מאבק מכוער בין בני זוג לשעבר על חינוך ילדיהם – אשר הביא לבסוף לפיטוריי הבעל.

עו"ד מיקי שיפמן
עו"ד מיקי שיפמן

לדברי עו"ד שיפמן – הגבר סירב לבקשות אשתו להעביר את ילדיהם למסגרת חינוך חרדית – ובתגובה, היא פתחה נגדו תיק בהוצאה לפועל להבטחת תשלומי מזונות (למרות שלא פיגר בתשלומם). מיד לאחר שנפתח התיק בהוצאה לפועל, הוציאה האישה צו עיכוב יציאה מהארץ נגד הגבר – ומנעה ממנו לטוס לחו"ל במסגרת עבודתו השוטפת.

הבעל פנה להוצאה לפועל בבקשה לבטל את הצו ולהתיר לו לנסוע לחו"ל – אך סורב – וראש ההוצל"פ התנה את ביטול הצו בהעמדת ערבות על סך של מאות אלפי שקלים – סכום שהגבר לא היה יכול לגייס, וכמו כן, לא מצא איש שיהיה מוכן לערוב לו בסכום דומה.

לדברי עו"ד שיפמן - כתוצאה מכך איבד הגבר את מקום עבודתו, והכנסתו התדרדרה בצורה קשה. לאחרונה הגיש האיש באמצעות עו"ד שיפמן תביעה לביהמ"ש להפחית את תשלום המזונות בלמעלה מ-50% -

מאחר שהכנסתו של הגבר נגדעה. לדבריו – לא מדובר במקרה יחיד – אלא בתופעה בה אבות גרושים רבים כלואים בארץ למרות שהם מקפידים לשלם את מלוא התשלומים שנפסקו להם – וכל זאת רק מפני שאין בידם להעמיד ערבות כל כך גבוהה.

עו"ד מיקי שיפמן www.mikilaw.com מומחה לדיני משפחה, גירושין, צוואות, עיזבונות, ומגשר.