ועדת השרים תצביע מחר על הצעה לאיסור משלוחים חיים לישראל ועדת שרים לחקיקה תצביע מחר על הצעת חוק לאיסור משלוחים חיים לישראל. הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ תמר זנדברג בשיתוף ח"כ מיקי זוהר, ונועדה לעצור את הסבל החמור שנגרם למאות אלפי בעלי חיים שמגיעים לישראל באוניות מדי שנה על מנת להישחט. מדובר במסעות שנמשכים בין ימין לשבועות שבהם בעלי החיים מוחזקים בצפיפות קשה, מתבוססים בהפרשות וסובלים מעומסי חום וטלטולים. רבים מהם לא שורדים את המסע ואחרים חולים ונפצעים.

כלים
לא צריך להיות טבעוני או צמחוני למען מניעת סבל מיותר מבעלי-חיים. צילום: אילוסטרציה
לא צריך להיות טבעוני או צמחוני למען מניעת סבל מיותר מבעלי-חיים. צילום: אילוסטרציה

בעלי החיים המגיעים לישראל במשלוחים אלה מהווים כיום יותר את רוב הבשר שנמכר טרי. מומחים וגופים מקצועיים בארץ ובעולם שותפים כולם לעמדה לפיה יש להימנע ככל הניתן מהובלת בעלי-חיים חיים, ולקצר את משכי ההובלה ככל הניתן. זאת משום שהובלת בעלי-חיים כרוכה בהכרח במצוקה קשה.

ח"כ זנדברג העלתה את ההצעה כבר לפני כשנה, ושר החקלאות ח"כ אורי אריאל ביקש להקפיא את ההצעה ולאפשר לו לפעול לצמצום המשלוחים החיים. ח"כ זנדברג נענתה לבקשתו, אלא שב-2016 זינק מספר העגלים והטלאים המגיעים לישראל במשלוחים, והסתכם בכ-572 אלף – קרוב לפי שניים לעומת השנה הקודמת.

tamarzandberg1 a334e

בתחילת החודש הגישו אנונימוס ותנו לחיות לחיות עתירה לבג"ץ בדרישה לעצור את המשלוחים החיים.

ח"כ זנדברג אמרה כי "המשלוחים החיים מלאי סבל וצער בעלי חיים. הם לא כורח המציאות אלא תולדה של מדיניות שאפשר לשנות. בניגוד להבטחות שר החקלאות, המשלוחים לישראל הוכפלו. לא ניתן לעמוד עוד אל מול ההתעללות הזו ולהסב מבטנו.

יש לאסור כליל ובאופן מיידי על המשך המשלוחים".