שלשום, ביום ג', 7.2.17, הוצפה התקשורת בתמונות של הפגנות ענק של הציבור החרדי כנגד גיוסו הכפוי של תלמיד ישיבה. בהפגנות השתתפו אלפי מפגינים בכל רחבי הארץ, והן דוכאו באלימות קשה על ידי משטרת ישראל. היום, 9.2.17, ממשיכות הפגנות הציבור החרדי להציף את הארץ, ומוקדי המחאה הם ירושלים ובני ברק: בירושלים בבר אילן פינת שמואל הנביא, בבני ברק בצומת ז'בוטינסקי רבי עקיבא, מאחר הצהריים ולתוך הערב. גם הפעם סרטונים של אלימות משטרתית קשה מההפגנות מופצים לכל עבר.

תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

חוק הגיוס ה"מתוקן" של ממשלת נתניהו ושותפיו ה"חרדים" היה הכרזת מלחמה על הציבור החרדי. חוק זה מאפשר לקבוצת רבנים קטנה ומקורבת למפלגות החרדיות לבחור בעצמם לאילו ישיבות יתאפשר להעניק פטור לתלמידיהן. החוק מציב מכסות אימתניות לגיוס החרדים, על פיהן היעד לגיוס חרדים כבר עבר מזמן את ממוצע הגיוס הארצי.

לשכות הגיוס הפכו למרכזי סלקציה שמטרתם לשחרר מגיוס אך ורק את בני הישיבות השייכות ל"אליטה החרדית", דהיינו חסידויות מרכזיות כמו גור ובעלז או ישיבות ליטאיות מרכזיות. ישיבות צדדיות, בעיקר ספרדיות, לא מקבלות דחיית שירות עבור תלמידיהן, ורוב הבחורים נאלצים לעזוב את ספסל הלימודים ולשבת בכלא הצבאי בגין עריקות.

מטרת הממשלה במהלך זה היא לא לגייס חיילים לצבא, שכן כאלו אינם חסרים לה.

המטרה היא מה שנודע פעם בתור "כור ההיתוך" – נסיון כוחני ואלים לעקור כל תרבות, אמונה ודרך חיים שאינן עולות בקנה אחד עם הזרם המרכזי החילוני-ציוני במדינה, ולהפוך את כולנו לשיבוט של "ישראלים חילוניים". מטרה זו מושגת על ידי הפרד ומשול, כאשר החלשים, העניים, הספרדים, והרחוקים ביותר אידיאולוגית משתוף פעולה עם המדינה עוברים השפלות קשות בצבא ובכלא, בעוד שהאליטה החרדית אשכנזית מפנה להם עורף וממשיכה לחיות את חייה.

לציבור הרחב אנו מבקשים להבהיר – השירות הצבאי מנוגד לעיקרי אמונתנו ודרך חיינו, ובאף מדינה אחרת בעולם לא כופים עלינו, היהודים המאמינים החרדים, לבגוד באמונתנו ולשרת בצבא. חלקים גדולים מאיתנו, החרדים המתרחקים ממפלגות ופוליטיקה, מתנגדים עקרונית לכל שיתוף פעולה עם המדינה, ומבקשים לחיות בקהילותינו לפי דרכנו בלי להפריע לאיש.

כעונש על אמונתנו השונה, שולח הצבא את בנינו לכלא הצבאי, שם הם יושבים לרוב באגף הבידוד בשל סירובם ללבוש מדי צה"ל. באגף הבידוד הם סובלים מהתעמרויות והתעללויות מידי הסוהרים, זכויותיהם הדתיות נפגעות כאשר מוגש להם מזון שלא בהשגחת הבד"צ ונמנעת מהם הזכות להניח תפילין בבוקר כמצווה. עשרות חרדים נכלאים בכלא הצבאי בכל חודש מאז כניסת החוק החדש לתוקף, והגיעו מים עד נפש. על כן רבים מגדולי ישראל שליט"א קראו שלא לשתף פעולה עם הצבא כלל, ושלא להתייצב בלשכות הגיוס גם לשם קבלת פטור או דיחוי. מדובר ב"גזירת שמד", וחייבים למסור את הנפש על כך. בהוראת הרבנים, במקרה של מעצר עריק שאינו מתייצב כלל בלשכות הגיוס, יוצאים כל בני היהדות הנאמנה להפגנות בכל רחבי הארץ, עד שחרורו. אנו ב"הצלה לאחים" מצטרפים להפגנות בכל רחבי הארץ, ומציעים סיוע ותמיכה לתלמידי ישיבה שנאלצים להתמודד עם גזירת הגיוס.

היהדות הנאמנה מבקשת ממשתמשי הדרך להשתמש בדרכים חלופיות, ומצרה על עוגמת הנפש הנגרמת כתוצאה מעקשנות הממשלה להחיל חובת גיוס על לומדי התורה, ומהפעולות הנעשות על ידה לפתות ולאלץ לומדי תורה לעזוב את ספסל הלימודים ולהתגייס לצבא.