מבקרת המסעדות של Thepulse, שרי כהן, יצאה לבקר במעצמת הבירות הגדולה בתל אביב והיה לה הרבה מה לספר.

כלים
בר הבירות במסעדת Porter&Sons
בר הבירות במסעדת Porter&Sons

מה צריך יותר מבירה טובה ואוכל טוב כדי לפתוח את הסופ״ש? לפורטר אנד סאנס הגעתי כדי לפתוח את הסופ״ש עם יין טוב, אוכל ומוזיקה. כאחת שלא מרבה לשתות בירה ומעדיפה את היין המתוק על פניה, הופתעתי ובגדול. לכאורה, הבר נראה כמו בר טיפוסי גדול, חשוך במקצת, שולחנות גבוהים ונמוכים, מוזיקה.אווירת בר. העיצוב מרגיש כמו שילוב של פאב אנגלי גדול והיכל הסעדה אורבני ישראלי טיפוסי ויש גם חדר אירועים יפה.

הגעתי למסעדה ומיד כשהתיישבתי בבר, נדהמתי לגלות כמות גדולה של ברזי בירה על קיר הבר. מגוון עצום של ברזי בירות מהחבית, מהבירות הכי בסיסיות ומוכרות ועד הבירות הכי מיוחדות ולא שיגרתיות.הבר מציע 50 סוגי בירה מהחבית ולמעלה מ70 בירות בבקבוקים! ובכן, הבנתי שיש לי עסק עם מעצמת בירות בתל אביב! אבל לא נתתי לכל זה לבלבל אותי ונשארתי בשלי, עם המשקה המוכר שלי,יין, לא רציתי יותר מידי שינויים.

הברמן התחיל לשאול אותי שאלות אודות היין שאני שותה בדרך כלל.הסברתי, חצי יבש, אפילו נוטה למתוק. ציפיתי לקבל יין טעים, רגיל ומוכר, אך הוא הביא לי משקה שטען שאני חייבת לטעום. המשקה הזה היה בירה ולהפתעתי הרבה, היא היתה גם טעימה מאוד. ״ליפמנס פרוטס״, היישר מבלגיה, בירת פירות, עדינה, מתקתקה, טבעית,מרעננת ואדומה בצבעה. האמת, אהבתי. ועוד יותר אהבתי את העובדה שהברמן קלע בול לטעמי, למרות שבכלל כיוונתי ליין.

מבלי ששמתי לב, הכוס כבר נגמרה ומרוב התלהבות מהבירה הטעימה, החלטתי לטעום עוד בירה.כאן התחילה הבעיה (במובן הטוב כמובן),היצע עצום ומרשים של ברזי בירות מחוברים לחבית שמאחורי הקיר, בירות שעושות חשק לטעום את כולן. למרות המספר הרב של הבירות, התפריט אינו מבלבל כלל, כיוון שישנה חלוקה לפי קטגוריות המותאמות לטעמו של כל אחד שמתלבט. בירות המשלבות מרירות ומתיקות, בירות בטעם עשיר ופירותי, בירות עם הגזה עדינה, בירה מייצור מקומי ועוד המון.

דגמתי מספר סוגי בירות כמו בירת אפרסק, בירת תפוח מרעננת ״לינדמנס אפל״,״סן ברנרדוס טריפל״ אייל בלגי בהיר ו״בישוף אורוייס״, בירת חיטה בווארית קלאסית.למען האמת, יכלתי להמשיך לטעום עוד המון בירות, אבל האחת שלא יכלתי לסרב לה היתה ״קראביס ג׳ינג׳ר״, בירת ג׳ינגר מדהימה ללא גלוטן שמגיעה מסקוטלנד. בירה מרעננת, מתוקה במידה הנכונה, עם ריח ג׳ינג׳ר מדהים. היה מדהים להריח את כל ניחוחות הבירות הללו, ממש כמו בשמים. עושה רושם שפורטר מעניקה לתרבות הבירה את הכבוד הראוי לה ואכן נותנת פוש משמעותי לתרבות הבירה בארץ.

כמו כן, השירות המדהים שקיבלתי עד כה ניכר עוד מבקיאות עובדי המסעדה בפרטים הקטנים של כל בירה ובירה ועד להתעניינות, סבלנות ולתשומת הלב שקיבלתי מהם.בהחלט מקום שכיף להגיע אליו!כמו כן, המסעדה מציעה בירה ללא תחתית במהלך השבוע בין 12:00-19:00 רק ב59 ש״ח.וכן בימי שישי עד 17:00.למי שמעוניין לשתות רק בקטנה, תעלה כוס בירה רק 15 ש״ח.מחירים מרשימים מאוד.

בשלב זה התאבון שלי כבר נפתח ולמרות שהגיעו לאוזניי שמועות שההמבורגר של הפורטר מיוחד במינו, החלטתי ללכת על מנות קלילות יותר בערב שכזה.מנות שישתלבו טוב עם בירת הג׳ינג׳ר המיוחדת שלצידי. אז פתחתי בניוקי ״א-לה רומאנה״, עשוי מסולת פרמז׳ן ואגוז מוסקט, שהוגש בחמאת אגוזים, בזיליקום, מרווה ועגבניות שרי. מנה מעט כבדה, אך טעימה ואכן יכולה לשמש עזר שומני כנגד מסת האלכוהול מהבירה.בנוסף, הגיעה מנת ה״שייטל רומסקו״, רוסטביף פרוס דק, שהגיע עם מטבל פלפלים קלויים ושקדים.מנה טרייה מאוד שהפכה למושלמת לצד לחם הבירה שהגיע לצידה. לחם מיוחד Home Made, אפוי בבירה במקום במים.אפוי בבירה צ׳כית כהה, מעט מתקתקה, שהופכת את הלחם לסוג של עוגה טעימה,יש גם מתכון שניתן לקחת הביתה!

לעומת זאת, הבשרים לא מבושלים בבירה, אך ניתן להתעדכן בתפריט המיוחדים המתחלף מידי חודש ובמנות המתחלפות שמגיעות ברוטב בירה, כמו מחבט פירות ים בבירה.כמו כן, מציע התפריט מנות שנבראו במיוחד לצד בירות, כמו נקניקיות הבית,פיש אנד צ׳יפס וספייריבס לאוהבי צלעות חזיר.אז החלטתי לטעום מנה מהמיוחדים והלכתי על ניוקי שרימפס, די קליל, מוצלח בהרבה מניוקי הסולת הקודם שאכלתי, מדוייק, עשוי היטב. הניוקי עצמו היה נימוח, הגיע ברוטב אפונה, עגבניות שרי, יין לבן, חמאה ופרמז׳ן.מנה מושלמת.

(ניוקי שרימפס ( 48 ש״חניוקי שרימפס(48 ש״ח)

המשכתי עם קרפצ׳יו מוסר ים טרי, מרענן, קליל. לא מפתיע, אך טעים. הרטבים במסעדה הם בהכנה ביתית, החל מרוטב ברביקיו, איולי ועד הקינוחים והבשרים. הטריות ניכרת במקום וזה הרבה בזכות הקצביה והקונדטוריה הפועלת במקום עצמו. בשלב זה הקיבה כבר כמעט התמלאה, גם מהמנות וגם מכוסות הבירה שהתחלפו בין המנות, אבל לא לפני המנה העקרית והמאוד מיוחדת שעליה המליץ הבר מן, ״קונפי אווז״. מוגש על בסיס פירה המזכיר פולנטה, ברוטב פירות יער. בדיוק כפי שהמנה נשמעת, כך היא גם נראתה! מצולחתת היטב, טרייה, טעימה.כל ביס של הפירה לצד האווז היה ביס של עונג וטריות.

(קונפי אווז (88 ש״חקונפי אווז(88 ש״ח)

לסיום השארתי מקום לקנח בעוגה מצויינת שנאפת במקום על ידי הקונדיטור של המסעדה, קינוח כזה עוד לא נראה בין קינוחי מסעדות שבהן ביקרתי. ״עוגת גראנד פינאלה״, עוגת שוקולד חמה עם הפתעות קרמל בוטנים חיים, קרמל וקראמבל בתחתית.הוגשה עם שתי מקלות של גלידת וניל מרעננת ונעימה, מצופה שוקולד לבן ובפנים הפתעה של ריפל בוטנים. הוסבר שיש לטבול את המקלות בעוגה החמה, בתנועת סיבוב ואחר כך לצפות בפירורי העוגיות שבצלחת. קינוח שהשאיר אותי פעורת פה ונפעמת מהיצירתיות!

(עוגת גראנד פינאלה (39 ש״חעוגת גראנד פינאלה(39 ש״ח)

מחירי מנות הפתיחה במסעדה נעים בין 46-48 ש״ח ומחירי המנות העיקריות בין 46-138 ש״ח. מחירים לא זולים, אך גם לא מוגזמים ביחס למנות.מנות מגוונות ולא מתנשאות, טעימות ובגודל סביר, אוכל שהולך טוב עם בירה.

אז לא רק שהמסעדה היא אחלה מסעדת בשרים, היא גם בר מעולה עם אוירה חמימה ואחלה קינוחים.לבסוף, לאחר לא מעט אוכל ובירות התגלגלתי לי החוצה, בידיעה שלמקום הזה אני עוד אשוב והפעם, כמעריצה חדשה של בירה!

Porter&Sons.הארבעה 14,תל אביב.03-6244355