בפתח פגישתם שנערכה היום (6 בפברואר 2017) אמר רה"מ נתניהו: "תודה לך, גבירתי ראש הממשלה, תודה על קבלת הפנים החמה. היא משקפת את עוצמת השותפות בין ישראל ובריטניה. אני שולח, בשם כל אזרחי ישראל, את ברכותינו למלכה אליזבת לרגל יום השנה ה-65 להכתרתה. מה שאת אומרת הוא נכון מאוד, ישנו חיבור מאוד חזק בינינו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם ראש ממשלת בריטניה הגב' תרזה מיי
ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם ראש ממשלת בריטניה הגב' תרזה מיי

מאחורי השולחן שלי במשרד ראש הממשלה בירושלים ניצבות שתי תמונות. שתיים בלבד. האחת היא של תיאודור הרצל, מייסד התנועה הלאומית שלנו, "משה" המודרני שלנו, והאחרת היא של וינסטון צ'רצ'יל. שני המנהיגים הללו מייצגים את מחויבותנו לחירות ואת תרבותנו המשותפת. הערכים הללו יוצרים עבורנו הזדמנויות גדולות. שיתוף הפעולה שלנו בסחר וטכנולוגיה תורם לשגשוג עמינו. שיתוף הפעולה בינינו בתחום הביטחוני, בייחוד ביטחון סייבר, מחזק את ביטחונם של עמינו. אני מקווה שתהיה לנו ההזדמנות לדון באופן שבו נוכל להגביר שיתוף הפעולה הזה כדי לחזק את הביטחון והשגשוג של עמינו אף יותר.

באותה מידה זה ברור מאוד שאנו מתמודדים עם אתגרים מצד האסלאם הקיצוני ובייחוד מצדה של איראן. איראן חותרת להשמדת ישראל. היא מצהירה על כך בגלוי. היא חותרת להשתלט על המזרח התיכון. היא מאיימת על אירופה, על המערב, על העולם, והיא נוקטת פרובוקציה אחר פרובוקציה.

זו הסיבה לכך שאני מברך על נחישותו של הנשיא טראמפ להטיל סנקציות חדשות על איראן. אני חושב שמדינות אחרות צריכות ללכת בעקבותיו, בייחוד מדינות אחראיות.

אני רוצה לשוחח יחד איתך על הדרכים בהן ניתן להבטיח שתוקפנותה של איראן לא תישאר ללא מענה. באותה מידה, אני מבטיח לך שאנו חולקים איתכם את השאיפה לשלום. זה מאז ומתמיד היה חלומנו, ולעולם לא נוותר על חתירתנו לשלום עם כל שכנינו.

אני חושב שישנם אתגרים, אבל גם הזדמנויות חדשות ומעניינות בגלל אותם שינויים אזוריים ועולמיים, ואני רוצה לדון בכך איתך.

שוב, תודה על קבלת הפנים החמה ואני מודה לך על מחויבותך לידידות רבת העוצמה בין בריטניה וישראל".