פסק דין - תביעה על רשלנות רפואית שעניינה אובדן אשכיו של התובע בעקבות טיפול שקיבל בבית חולים על שם שיבא בבעלות המדינה. הנתבעת הנכונה היא המדינה ולא בית החולים שאינו אישיות משפטית. התביעה הוגשה יום לפני התיישנותה.

כלים
תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

אשכו השמאלי של התובע נמק כתוצאה מתסביב אשך – testicular torsion שהוחמץ (להלן – "תסביב"). לימים התברר שגם אשכו הימני נמק ופועל יוצא, הוא איבד את יכולתו לייצר טסטוסטרון ואת פוריותו. לטענתו התרשל הצוות הרפואי בחדר מיון באבחון התסביב ובשל כך לא נותח להתרתו במועד בו היה האשך השמאלי בר – הצלה. לטענתו נמק גם האשך הימני כתוצאה מטיפול רשלני ומהפרת חובת מעקב או הנחייתו לביצוע מעקב לאורך השנים. התובע דורש מהמדינה פיצוי על נכויות פיסיות ונפשיות, פגיעות תפקודיות, נזקים ממוניים ולא – ממוניים שנגרמו לו כתוצאה מההתרשלויות.

לאחר שמיעת העדויות, בחינת הראיות ועיון בסיכומים שוכנעתי כי החמצת התסביב מקורה בהתרשלות בתהליך האבחנה המבדלת, ובכלל זה, הימנעות מהחשת התובע לניתוח חוקר. שוכנעתי ברמה הנדרשת במשפט אזרחי, בקיומו של קשר סיבתי בין ההתרשלות לבין נמק האשך השמאלי. לא שוכנעתי בקיומה של התרשלות ובקיומו של קשר סיבתי בין הטיפול הרפואי לבין נמק האשך הימני. יוער כי סיכומי המדינה כללו ניסוחים בוטים ומיותרים.

איבד את אשכיו בגלל רשלנות הרופאים וזכה בתביעה ב420 אלף ₪ + שכ"ט עו"ד עורך דין תומר בכר והוצאות ובסה"כ 545 אלף ש"ח.

בית משפט השלום בתל אביב קבע פיצוי חריג בגודלו לגבר שאיבד את אשכיו בהיותו תינוק בגלל רשלנות הרופאים.

תחילתו של הסיפור בגבר יליד 82. בהיותו בן 3 פונה ע"י הוריו לקופת חולים בטענה לכאבי בטן ורופאת המשפחה הפנתה אותו ישר למיון. אבחון שגוי של הרופא התורן החמיר את מצב האשך ועד שנותח כבר קשה היה להציל אותו, למרות שביה"ח ידע על מורכבות הניתוח אותו עבר, לא דאג להסביר להוריו את הצורך במעקב וכך בסופו של דבר איבד התובע הילד את האשך. בבית המשפט טען עורך דינו של האיש 'תומר בכר' כי 'בית משפט עשה צדק. הרשלנות צעקה לשמיים וטוב החליט בית המשפט על הפיצויים הגבוהים המגיעים לו'.