שרת המשפטים איילת שקד עם ראש מועצת ערבה תיכנה אייל בלום בחממות נוריות בערבה - שרת המשפטים איילת שקד טעמה את הפטרייה החדשה ממושב פארן 'רעמת טראמפ' שהושקה בתערוכה החקלאית בערבה השרה שקד: תומכת בייצוא קנאביס רפואי מישראל ומעריכה שווי שוק זה כשני מיליארד שקלים בשנה כ- 35 אלף מבקרים פקדו את התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, שהתקיימה במשך יומיים בתחנת "יאיר", מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית. התערוכה נערכת מידי שנה לקראת ט"ו בשבט.

כלים
שרת המשפטים איילת שקד, שף הראל זכאים וראש מועצה אזורית ערבה אייל בלום עם פטריית טראמפ. צילום: מו"פ ערבה תיכונה וצפונית
שרת המשפטים איילת שקד, שף הראל זכאים וראש מועצה אזורית ערבה אייל בלום עם פטריית טראמפ. צילום: מו"פ ערבה תיכונה וצפונית

באירוע נעילה חגיגי במעמד שרת המשפטים איילת שקד, טעמה השרה את הפטרייה החדשה שהושקה בתערוכה החקלאית בערבה וגדלה במשק יעקבי במושב פראן- 'רעמת טראמפ' וציינה, כי טעמה ייחודי ומרשים במיוחד. מדובר בפטרייה כשרה וייחודית המתאפיינת בצורת כדור שלג פרוותי המכוסה ברעמה של סיבים, נחשבת כחומר גלם איכותי וארומתי מאוד בקרב חובבי הקולינריה. שף הראל זכאים שהגיש לשרה מנה על בסיס הפטרייה הייחודית ציין, כי לאחר טיגון ממושך מזכירה הפטרייה בטעמה ובריחה פירות ים, בעיקר את טעמיו של "מלך הים"- הלובסטר.

בנוסף ציינה השרה שקד: "התערוכה מדגימה וממחישה את החוזקה של חבל ארץ זה שמאגד בתוכו דברים שבלעדיהם המדינה שלנו לא הייתה יכולה להתקיים: התיישבות, חקלאות, ייצוא חקלאי וטכנולוגי ופיתוח. המו"פ בערבה חשוב מאוד, מדינת ישראל מובילה בתחום הזה ואנחנו בממשלה מחויבים מאוד לחקלאות, להתיישבות ולאזור החשוב מבחינה התיישבותית, ביטחונית וכלכלית. אנשים מכל העולם באו לכאן כדי ללמוד מהחקלאות הישראלית, זה מחמם את הלב וגאווה גדולה, אתם לא רק חקלאים אלא שגרירים!".

בשיחה עם ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה ד"ר אייל בלום, ראש מועצה אזורית תמר דב ליטווינוף, ראש מועצה אזורית איילות רונן גינת ונציגי החקלאים מהערבה תיכונה ציינה השרה, כי היא תומכת בייצוא של קנאביס רפואי מישראל ומעריכה, כי שווי שוק ייצוא הקנאביס הרפואי עומד על כשני מיליארד שקלים בשנה ויהווה הכנסה משמעותית למדינה ולביסוס החקלאות בערבה. בנוסף ציינה, כי הוקמה ועדה בין משרדית לקידום הנושא וכן יש לרתום לנושא את מנהלת ההשקעות במשרד החקלאות.

ד"ר אייל בלום ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה אמר, כי בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בתפישה החקלאית בערבה וכי במקביל מתבצעות הרחבות בישובים. אנו מקווים, כי ענף גידול הקנאביס הרפואי לייצוא יאפשר לחקלאים רבים בערבה להחליף את הגידולים המסורתיים זו הזדמנות גדולה, גם לחקלאים, לחוקרים ולתעשייה שתגיע לאזור. אני מעודד חקלאים להגיש בקשה למכסות בענף זה. במקביל נמשיך להתפתח ולקלוט משפחות התכנית הינה להקים ישוב חדש וכן הרחבות משמעותיות בישובים. אנו נקלוט גם תושבים שאינם חקלאים לתחומינו.

במסגרת התערוכה החקלאית במו"פ ערבה תיכונה וצפונית, הוענקו מלגות למחקר בתחום החקלאות לסטודנטים ותלמידים מקרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל. המלגות הוענקו על ידי בנו, רן גוראון מנכ"ל חברת פלאפון.

התערוכה השתרעה על פני 20 דונם ונמשכה יומיים בתחנת המחקר "יאיר" בחצבה, בה הציגו 250 חברות מהארץ והעולם את החידושים העדכניים ביותר בתחום החקלאות, הרכב והמיכון, החשמל הסולארי, שיטות חיסכון במים ועוד.