הסכם קיבוצי חדש לעובדי סקטור ציוד בנמל חיפה לאחר מו"מ ממושך ואינטנסיבי, נחתם הבוקר (ה') הסכם קיבוצי מיוחד לשינוי שיטת הפרמיה של עובדי סקטור הציוד בנמל חיפה השיטה החדשה תאפשר לייעל את העבודה בנמל באמצעות הצמדת הפרמיה לעמידה ביעדים ולהתחייבות העובדים לכלים שמישים וזמינים יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "הסכם צודק שמביא בשורה לסקטור חשוב, הראוי לקבל תגמול" יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "העובדים מקבלים תגמול ראוי על עבודתם המסורה והנמל מייעל את העבודה, תוך שיפור הפריון"

כלים
טקס חתימת ההסכם שנערך בלשכת יו"ר ההסתדרות ניסנקורן
טקס חתימת ההסכם שנערך בלשכת יו"ר ההסתדרות ניסנקורן

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, נציגי הנהלת חברת נמל חיפה, ומזכיר ועד עובדי סקטור ציוד בנמל, גיא עודי, חתמו הבוקר (ה') על הסכם קיבוצי חדש המעגן את שינוי שיטת הפרמיה של עובדי סקטור הציוד בנמל חיפה.

לראשונה מאז שנת 2001, ולאחר שנתיים של משא ומתן אינטנסיבי בין הצדדים, שינוי שיטת שכר העידוד תעוגן בהסכם קיבוצי שיסדיר את זכויותיהם של כ-90 עובדי בתי המלאכה בנמל חיפה.

במקום השיטה הקיימת, לפיה הפרמיה קבועה מראש ומבוססת על זמנים מוקצבים לתיקון הכלים התפעוליים, תונהג שיטה חדשה המבוססת על עמידה ביעדים ומאפשרת לייעל באופן משמעותי את העבודה בנמל. השיטה החדשה מייתרת לחלוטין את שיטת הזמנים הקצובים, כפי שהייתה נהוגה עד כה, ומייצרת תגמול שקשור להיקף התפוקות ולהתחייבות העובדים לכלים שמישים וזמינות הציוד.

לפי שיטת שכר העידוד החדשה, העובדים יהיו זכאים לפרמיה חודשית שתהיה מורכבת מפרמיה אחוזית ומפרמיה שקלית. גובה הפרמיה האחוזית, ייקבע על פי שיעור הפרמיה הממוצע ל-12 החודשים שקדמו לחתימת ההסכם, והפרמיה השקלית תיגזר מנוסחה שנקבעה בהסכם בין הצדדים.

המדדים לפיהם ייקבע שכר העידוד החדש הם: זמינות, שמישות, אחזקה מתוכננת והערכת איכות. המשקל הגבוה ביותר יינתן לקריטריון השמישות שמגדיר למעשה את אחוז הזמן בו הציוד לא היה תקול בחודש נתון. הצדדים הסכימו כי השיטה החדשה לשכר עידוד מבוססת על כלל הציוד הנמצא כיום בחברה, בנוסף לציוד שמופיע בתכנית ההשקעות והגריטות של הנמל עד לשנת 2021.

במסגרת יישום ההסכם, תיערך תקופת פיילוט שבמהלכה חברת נמל חיפה וההסתדרות עם ועד העובדים, יוכלו לבחון את הצורך בעדכון מידות העמידה ביעדים המזכות באחוז הפרמיה שנקבע מראש. עוד נקבע בהסכם, כי ההסתדרות והעובדים יהיו שותפים בקידום היישום של שיפורים טכנולוגיים והכנסת טכנולוגיות חדשות, כנגד ההתחייבות כי לא יהיה במהלכים אלו כדי להפחית את שכרם של העובדים או לגרום לפיטוריהם.

בטקס חתימת ההסכם שנערך בלשכת יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, לקחו חלק שותפים נוספים להסכמות, וביניהם: נציגי הוועד אבי לוי ואבי אדרי, ונציגי הנהלת נמל חיפה, בהם: סמנכ"ל הכספים מוטי ווטרו ומ"מ סמנכ"ל משאבים, אפרת קייט, סמנכ"ל תפעול דוד כהן וראש אגף ציוד איתן חדד. גיבוש ההסכם לווה על ידי עו"ד הילה גבר מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי והכלכלנית מאיה וסרמן מאגף הכלכלה בהסתדרות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך את ציבור העובדים ואמר במהלך טקס החתימה: "אני מאוד שמח על ההסכם שעבר הרבה חבלי לידה. ההסכם הוא הסכם צודק שמביא בשורה לסקטור חשוב, הראוי לקבל תגמול. אני רוצה להודות לוועד העובדים, שמורכב מאנשים באמת מיוחדים, ולכל הגורמים שעזרו להגיע לתוצאה הסופית".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ציין כי: "זהו הסכם שנושא בשורה חשובה וכולם מרוויחים ממנו. העובדים מקבלים תגמול ראוי על עבודתם המסורה והנמל מייעל את העבודה, תוך שיפור הפריון. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על המעורבות האישית שלו ועל הסיוע לסגור את ההסכם. תודה להנהלה שפעלה בשיתוף פעולה ויישר כוח לוועד העובדים שהפגין נחישות ובגרות לאורך המו"מ ועזר לסלול את הדרך להסכם ראוי".

מזכיר ועד עובדי סקטור ציוד בנמל חיפה, גיא עודי הצטרף לדברי ניסנקורן ואדרי והוסיף כי: "אנו שמחים כי אחרי תקופה ארוכה ומו"מ ממושך, הגענו להסכם הוגן וראוי לשני הצדדים. ההסכם גם משפר את פעילות הנמל וגם מבטיח תגמול הולם לעובדי סקטור הציוד. מבחינתנו, מדובר ברגע היסטורי חשוב, שמגיע אחרי שנים ארוכות של המתנה ומאמצים. אנו רוצים להודות לציבור העובדים שהפגין אחריות, סבלנות ואורך רוח מתוך אמונה בדרכו של הוועד וביכולת שלנו להביא שינוי. אני רוצה להודות לכל מי שעזר לנו להגיע לרגע שבו אפשר לברך על המוגמר, בראשם: יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי. תודה גם להנהלת הנמל על כך שפעלה מתוך כבוד והכרה בתרומתם של העובדים, ובייחוד ליעקב לטוינסקי, סמנכ"ל המשאבים שמילא תפקיד מוביל בקידום התהליך בתחילת דרכו, אפרת קייט, מ"מ סמנכ"ל משאבים ודוד כהן, סמנכ"ל התפעול בנמל".

מ"מ סמנכ"ל משאבים בחברת נמל חיפה, אפרת קייט, אמרה בטקס החתימה: "אני מקווה שהחתימה על הסכם זה מסמנת תחילתו של עידן חדש בנמל לשינוי התרבות הארגונית ופריצת דרך שתסייע בהבאת הנמל להישגים ראויים שיאפשרו לו להתחרות בנמלים החדשים לכשיוקמו".