ההכנות לכנס איכות הסביבה החשוב בישראל בעיצומן: אבי ברנמילר מונה לנשיא קלינטק ה-21, מהנדס המכונות שהוביל משנת 1992 את חברת "סולל" והצליח להגיע לאקזיט הסולארי הגדול בתולדות המדינה מונה אמש לנשיא ועידת קלינטק ה-21.

כלים
מנכ"ל ברנמילר אנרגיה, אבי ברנמילר, נשיא תערוכת קלינטק
מנכ"ל ברנמילר אנרגיה, אבי ברנמילר, נשיא תערוכת קלינטק

כיום, אבי הוא מנכ"ל ברנמילר אנרגיה ועם פרויקטים חדשים בקנה. יו"ר קבוצת משוב העומד מאחורי כנס קלינטק: "ברנמילר הוא אות ומופת אישי לקלינטק. הבחירה שלו היא דבר טבעי". תערוכת קלינטק ה 21-תתקיים ב-22-23 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב. ועידת הקלינטק תפגיש כ- 3000 מקבלי החלטות ומובילי דעה מישראל ומהעולם, כדי לדבר על הדרכים ולבחון את הכלים לעמידה ביעד שקבעה הממשלה להפחתת הפליטות עד 2030 . הוועידה תפעל – באמצעות נבחרי ציבור, יזמים, משקיעים ואנשי תעשייה – למימוש מחויבות ממשלת ישראל לעמידה ביעד זה, החיוני לביטחונה האנרגטי של המדינה.

דרכו של אבי ברנמילר כאחד ממובילי תעשיית הקלינטק הייתה ארוכה. לאחר סיום לימודי הנדסת המכונות הוא החל לעבוד בחברת לוז, שהוקמה ב־1980 ונחשבה במידה רבה למייסדת תעשיית האנרגיה הסולארית בישראל. החברה קרסה ב־1991, וזמן קצר לאחר סגירתה קמה על חורבותיה חברת סולל, שאבי היה ממקימיה.

ב־1992 מונה אבי למנכ"ל חברת סולל, שפיתחה טכנולוגיה תרמו־סולארית מתקדמת והייתה לחלוצת האנרגיה הסולארית בישראל. החברה פיתחה פרויקטים בספרד, ארה"ב, יפן, אוסטרליה ודרום-אפריקה בשווי של 4 מיליארד דולר. בשנת 2009, רכשה חברת סימנס את סולל ב-418 מיליון דולר.

ב-2012 הקים אבי את "ברנמילר אנרגיה", בה הוא משמש כמנכ"ל. ברנמילר אנרגיה מפתחת טכנולוגיות מתקדמות לאגירת אנרגיה. החברה יזמה ומקימה שני פרויקטים סולאריים מתקדמים, הכוללים אגירה. הפרויקטים יוקמו באזור דימונה, ויספקו חשמל נקי יציב 18 שעות ביממה, לעומת טכנולוגיות סולאריות אחרות המספקות בממוצע שנתי עד 6 שעות חשמל ביום. החברה בחרה בדימונה כיוון שהגישה מהמרכז נוחה יחסית, יש חיבור לגז טבעי, הקרקעות מתאימות לייזום פרויקטים, ישנה מסילת רכבת העוברת בעיר, וכמובן קרינת השמש בה גבוהה מאד.

אבי ברנמילר מסר כי: "המטרה המרכזית שהצבתי לעצמי לאורך כל השנים היא לחבר את עולם האנרגיה המתחדשת עם עולם האנרגיה המסורתית, תוך דגש על אנרגיה נקייה, זמינה וזולה. אני מודה על ההזדמנות, החברות שאני מוביל משתתפות שנים רבות בתערוכה ומהוות חלק פעיל וחשוב בענף הקלינטק. אני תומך נלהב של תעשיית האנרגיה המתחדשת, ומצפה לעוד שנים רבות של עשייה ושיתוף פעולה".

תערוכת קלינטק ה 21- המתכנסת בתל אביב תתמקד השנה בארבעה נושאים מרכזיים: מעבר של ישראל לעצמאות אנרגטית על בסיס פיתוח אנרגיות מתחדשות, התמודדות עם בעיית המים העולמית כתוצאה מקצב גידול האוכלוסייה וזיהום מאגרי התהום, פתרונות וחידושים בתחום שימור האנרגיה וההתייעלות האנרגטית לטובת עידוד פתרונות בנייה ירוקה, והצגת החידושים בתחום מחזור מי התהום, מוצרי נייר, זכוכית, פלסטיק וניילון.

יו"ר תערוכת קלינטק, חיים אלוש, אמר: "אבי הוא אות ומופת אישי לקלינטק. הבחירה שלו היא דבר טבעי. אין ספק שהוא תרם שנים רבות לקידום נושאי איכות הסביבה והאנרגיות המתחדשות. אנחנו שמחים שמאז תחילת דרכו הוא בחר בקלינטק כפלטפורמה להציג את רעיונותיו ושמחים להעניק לו את תואר נשיא התערוכה. אבי הוא יזם אדיר ואיש חזון שמייצג את היכולות האמיתיות של ישראל בתחום הקלינטק".

אודות משוב:

"קבוצת "משוב", המארגנת את האירוע, חוגגת 30 שנה לקיומה והיא בעלת ניסיון בארגון תערוכות וכנסים בינלאומיים, ומוניטין בארץ ובעולם. הקבוצה עורכת מידי שנה את תערוכת החקלאות הבינלאומית "Fresh AgroMashov " ואת התערוכה הבינלאומית לטכנולוגיות נקיות "CleanTech.