מובילים במצוינות - מכון התקנים חידש את ההסמכה לתאגיד המים והביוב "מי-רקת טבריה" לשלושה תקני ISO בינלאומיים לאחר שנבדקו תהליכי אספקת המים, סילוק הביוב אחזקת המערכות והמכונים, הגבייה ניהול החשבונות, הכספים, הגבייה ואיכות שירות הלקוחות המוענקת לציבור התושבים.

כלים
המנכ"ל שאול דוד והמהנדס רועי מזרחי. צילום: יח"צ
המנכ"ל שאול דוד והמהנדס רועי מזרחי. צילום: יח"צ

מכון התקנים האריך את ההסמכה לתאגיד המים והביוב "מי-רקת טבריה בע"מ" לשלושה תקני iso בינלאומיים וביניהם תקן בטיחות ובריאות בתעסוקה (תקן iso 18001), תקן לניהול האיכות של התאגיד - תקן לניהול מערכת איכות (iso 90010) ותקן שמירה על איכות הסביבה - תקן לניהול סביבתי 2004 iso) 14001). תקנים אלה הוענקו לתאגיד לאחר בדיקה מעמיקה של תהליכי אספקת המים, סילוק הביוב, אחזקת המערכות והמכונים, הגבייה, ניהול החשבונות, ניהול הכספים ואיכות שירות הלקוחות המוענקת לציבור התושבים.

יש לציין כי הסמכת מכון התקנים לתקני הבטיחות, האיכות והשירות מצריכה התגייסות כללית של כל המערכת ועבודה סדורה הכוללת גיבוש וכתיבת מערך נהלים, פיתוח מודעות בקרב העובדים באמצעות השתלמויות והדרכת תורת הבטיחות אותה עוברים כלל העובדים, קיום תחקירי בטיחות, פרסום תוצאותיהם והטמעתם בקרב העובדים ועוד.

מערכת האיכות הכוללת מעידה כי בתאגיד המים והביוב נוצרה תרבות ארגונית מפותחת אשר הציבה את נושא האיכות בראש סדרי העדיפויות ולכן אין זה מפתיע כי תאגיד המים והביוב "מי-רקת טבריה" הינו בין התאגידים הראשונים המוסמך לשלושה תקנים בינלאומיים, מה שמקנה לו את "תו הזהב" מטעם מכון התקנים, תו זה ניתן לארגונים המנהלים מערכת איכות, בטיחות ושירות ברמה הגבוהה ביותר.

שאול דוד, מנכ"ל תאגיד המים והביוב "מי רקת טבריה" התייחס השבוע לחידוש התקנים: "הענקת התקנים לתאגיד הינה חלק ממדיניות התאגיד שחרט על דגלו לקדם תרבות ארגונית המעמידה את נושא האיכות, השירות, הבטיחות והבריאות לצורך שיפור מתמיד ורווחתם של התושבים והעובדים".