“נשים עושות שלום” דורשות: דיון בקבינט ויוזמה ישראלית לקידום המשא ומתן עם הפלסטינים במסגרת אירוע ההשקה של ”שדולת נשים למען שלום ובטחון” ביוזמת ”נשים עושות שלום” שנערך היום, דרשו הפעילות ליזום ישיבת קבינט בסופה תוצע יוזמה ישראלית לקידום המשא ומתן. ב- 30 בינואר הושקה “שדולת נשים למען בטחון ושלום” ביוזמת תנועת נשים עושות שלום.

נשים עושות שלום
נשים עושות שלום

חברות התנועה, נשים מכל המגזרים, השכבות ומגוון הדעות הפוליטיות, דורשות לשים קץ למצב הנוכחי, למנוע סבב לחימה נוסף, לקדם הסכם מדיני בין הצדדים ולכנס דיון בקבינט בנושא. השדולה, בהובלתן של חברות הכנסת קסניה סבטלובה ומיכל רוזין, היא יוזמה שתנועת "נשים עושות שלום" פעלה ודחפה להקמתה, על מנת לגייס את תמיכתם הרחבה של נבחרי הציבור לצורך האסטרטגי של ישראל להניע מו"מ להסכם עם הפלסטינים, ולדרישה לשילובן של נשים בהליכים אלה, בהתאם לחוק שיוויון זכויות האישה שאימץ את החלטת האו"ם 1325.

בין הנואמים באירוע השקת השדולה היו ח”כ יהודה גליק, ח”כ עמיר פרץ, יו”ר מרצ זהבה גלאון, ח“כ מרב מיכאלי, ח”כ רוויטל סוויד, שרה רוזנפלד, השופטת בדימוס סביונה רוטלוי, אורנה שמעוני מארגון ארבע אמהות, מיכל פרומן ועוד.

יהלומה זכות, פעילה חברתית מאופקים המזוהה עם הימין: “נולדתי, גדלתי והקמתי משפחה בעיר הפיתוח אופקים ואני רוצה שלום. הגעתי לכנסת לקרוא לכם כאישה פשוטה ועממית לשיח שלום חדש המייצר שפה חדשה, המדגישה כי השלום שייך לכולנו. כתנועה עממית אני פונה בשאלה לממשלתי לכנסת ולנציגי הציבור האם אתם מייצגים את רצון העם? אני יהלומה זכות שואלת כאזרחית מדינת ישראל מה את ח"כ עשית השבוע כדי לקדם הסכם מדיני? כי לי אי אפשר לומר שאני לא מבינה בביטחון, התמודדות עם בטחון היא שגרת חיי...אנו דורשות תכנית ברורה עם חזון, עם אסטרטגיות ואחריות לקבלת החלטות כדי להשיג הסכם מדיני שיחזיר את התקווה והשלום לחיינו.”

שרה רוזנפלד: ”שמעתי את ראש המועצה שלי מתלהם כעת על הבמה ואני בחרתי להיות אתכן כאן. דווקא מתוך נסיבות קורעות בטן ולב, קולו של בני הזועק מהאדמה גורם לי לפעול כעת. מתוך המקום הזה באתי ואני מאמינה שנשים מסוגלות להוביל לשלום. אם לא נלחם בעצמנו, נוכל להתפנות לשלום. הרי כולנו עייפים ממלחמות".

ח"כ יהודה גליק: ”היוזמה הנפלאה של נשים עושות שלום, בנחישות ואסרטיביות הוא קול שהיה חסר בשיח הציבורי."

ח"כ קסניה סבטלובה: אנו, הנשים, לא נהיה זבוב על הקיר. יש לנו זכות להשפיע ולהכריע בשאלות הקריטיות שנוגעות לביטחוננו וליחסנו עם שכנים. עכשיו בשדולה לנשים, שלום וביטחון בהובלתי. לא נוותר על צורכי הביטחון של ישראל ולא על הסדר הגון שיבטיח גבולות בטוחים. אולם המלחמות הוכיחו כבר שאינן פיתרון לכלום. הן קוברות את ילדינו, את חיינו, העתיד והתקווה שלנו. אנו מאמינות שהיום נשים הן הכוח המוביל והמנהיגות הנכונות ביותר עבור חברות מסוכסכות, אשר שליטיהן מעדיפים להנציח את הסכסוך במקום לפותרו, בדרכים אנושיות ובונות עתיד״

ח"כ מיכל רוזין:" מדינת ישראל צריכה להגדיר מחדש את שיקולי הביטחון הלאומי- ולדרוש שיכללו גם את הביטחון האישי - מגדרי. בנוסף, נקדם הכרה בהשפעות הקשות של הסכסוך על נשים משני הצדדים. אני מודה לתנועת נשים עושות שלום על עבודתן הרבה והמאומצת, יש לנו ביחד כוח- עלינו לנצל אותו ולדרוש את מקומנו סביב שולחן המשא ומתן ובפורומים כמו הקבינט הביטחוני. שיאי הציניות נשברים כאשר בזמן שהנשים מקדמות את השלום בבית המחוקקים הישראלי - חברי הממשלה פועלים לחסל אותו באמצעות חוק ההסדרה והגזל"