הודעה לעיתונות ח״כ דב חנין תקף את ראש הממשלה בדיון סוער על החמרת הענישה לבנייה בלתי חוקית: "באותו יום, באותה כנסת: בחדר אחד - מכשירים בנייה של מתנחלים על אדמה פרטית של מישהו אחר, ובחדר הסמוך - מקדמים הליך של הריסת בתים של אזרחים ערבים שבונים על אדמתם שלהם".

 ח״כ דב חנין
ח״כ דב חנין

בדיון סוער שהתקיים הבוקר (שני, 30.1) בוועדת הפנים, על החוק שמקדם ראש הממשלה להחמרת הענישה והגברת האכיפה של בנייה בלתי חוקית, תקף ח״כ דב חנין את הצעת החוק, שהשלכותיו ישפיעו רובן ככולן על החברה הערבית בישראל: ״החוק הזה הוא אחד החוקים הבעייתיים, המסוכנים והמזיקים ביותר שהגיעו לשולחנה של הכנסת. הוא מקדם הריסת בתים תוך התעלמות מוחלטת מהסיבה, משורש הבעיה. אין אדם בעולם שרוצה שביתו ייהרס ואף אדם לא רוצה לפגוע בביטחון משפחתו ולבנות בלי רישיון. שאלת המוצא בדיון הזה היא מדוע כל כך הרבה אנשים בונים בלי רישיון? באוכלוסייה הערבית אנשים בונים בלי רישיון - כי לא נותנים להם לבנות עם רישיון. כי אסור להם לבנות כל עוד אין תכניות מיתאר. ומי אשם בזה שאין תכניות מתאר? המדינה.

ומי משלם את המחיר? האזרחים הערבים.

״יש קשר ישיר בין הדיון שיש בחדר הזה לבין הדיון שיש בחדר הסמוך״, קרא ח״כ חנין. ״כאן רוצים לקדם הריסת בתים לערבים שבונים על אדמתם הפרטית. ובחדר הסמוך - רוצים להכשיר בנייה של מתנחלים על אדמה פרטית שלא שייכת להם.״ ח״כ חנין הוסיף והדגיש: ״לא במקרה היה כאן מנכ"ל משרד ראש הממשלה. הוא הגיע לדיון הזה כדי להמחיש לכולנו שהחוק הזה הוא ה״בייבי״ האישי של ראש הממשלה.

וראש הממשלה הזה - כעומק החקירות שלו, כך גודל התבערה שהוא מנסה להמיט על כולנו״.