בצעד חריג הסירה פייסבוק את דף הפייסבוק "לא ביקשתי אל תשלח" שהוקם כדי להיאבק בתופעת שליחת איברים אינטימיים לנשים ברשת. התופעה, שזכתה לכינוי דיק פיק, חושפת נשים רבות למעשה מגונה כשללא הזמנה ומבלי שביקשו הן מקבלות לתיבת המסנג'ר שלהן תמונות אינטימיות של איברי גברים.

כלים
"לא ביקשתי אל תשלח"
"לא ביקשתי אל תשלח"

דף הפייסבוק שהוקם זכה ליותר מ-1,300 לייקים בתוך שלושה ימים ולפניות עידוד ותמיכה רבות. הדף כבר החל לפרסם מקרים בהם הוטרדו נשים באמצעות תמונות מצונזרות, תוך אמירה ברורה כי ברגע שהוא יקבל פנייה מצד גבר ששלח ובה התחייבות שלא לחזור בשנית על המעשה, שנחשב כמעשה מגונה ונמצא ברף הפלילי, יוסרו התיוג והתמונה. בפועל, הדף כבר קיבל הודעת התנצלות מגבר ואף הסיר את התמונה אולם לפני שהספיק לדווח על התרומה שלו למאבק, הדף הוסר על ידי פייסבוק.

במשך שנים הכלי היחיד שהציעה פייסבוק לנשים היה חסימת הגולש לאחר שאקט הכפייה של משלוח התמונות בוצע ולכן הוא לא היה אפקטיבי בעליל. נוכח כישלונה של פייסבוק למגר את התופעה העלה המשבריסט לרשת את דף הפייסבוק לא ביקשתי אל תשלח <http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/858/833.html>, שנועד להיאבק בבריונות המינית ברשת באמצעות שיימינג לשולחים. למרבה הצער, הרשת החברתית הגדולה בעולם לא השכילה להבחין בין שיימינג לבין בריונות רשת <http://hamashberist.co.il/he/104> ולמרות הערעור שנשלח בשם מנהלי הדף, הוא הוסר בנימוק של בריונות רשת.

"שיימינג ובריונות רשת הן שתי תופעות שונות. לאחת יש תפקיד חברתי חשוב והשנייה היא יבוא תופעות בלתי רצויות אל המרחב הדיגיטלי", אומר אסף שמואלי, בעל הבלוג המשבריסט ומי שהקים את עמוד הפייסבוק "לא ביקשתי אל תשלח".

לדברי שמואלי, "כדי להילחם בבריונות רשת צריך לדעת להבחין בינה לבין שיימינג. יותר מכך, לעיתים, שיימינג הוא כלי לגיטימי למאבק בבריונות רשת וזה די מצער שפייסבוק, כזירה שמאפשרת בריונות רשת ושיימינג לא מבינה את ההבדל בין שתיהן והסירה דף שנועד להגן על נשים בעקבות הכישלון שלה לעשות זאת".