תמונת הטבע שיכולה להטיס אותך לאו"ם - לכבוד יום החי בבר העולמי של ארגון האו"ם שיתקיים ב- 3.3, רשות הטבע והגנים מזמינה גם את הדור הצעיר בארץ להשתתף בתחרות הצילום הבינלאומית "דרך עיניים צעירות" שמטרתה להעלות את המודעות והחשיבות לשמירה על חיות הבר וצמחיית הבר בעולם. הזוכה בתחרות יזכה לביקור מיוחד בבניין האו"ם שבניו יורק.

כלים
תמונת הטבע שיכולה להטיס אותך לאו"ם לתחרות צילום בינלאומית
תמונת הטבע שיכולה להטיס אותך לאו"ם לתחרות צילום בינלאומית

כל שנה ב- 3.3 מציינים בעולם ובישראל את "היום העולמי לשמירת החי בבר", יום שמוקדש למען הגברת המודעות לשמירה על חיות וצמחי הבר, שהוכרז על ידי ארגון האומות המאוחדות (האו"ם). השנה, מוזמן קהל הדור הצעיר להשתתף בתחרות צילום בינלאומית של התמונה מעוררת ההשראה המוצלחת ביותר לשמירה על הטבע. רשות הטבע והגנים, המופקדת על יישום החוק להגנה על חיות הבר בישראל מזמינה את הדור הצעיר בארץ , להשתתף אף הוא בתחרות. הזוכה בתחרות יקבל כרטיס טיסה ואירוח בניו יורק יחד עם סיור מיוחד בבניין האו"ם שבניו יורק.

התחרות פתוחה לדור הצעיר (גילאי 10-24) והיא תתקיים כאמור כחלק מאירועי יום השנה שייערכו השנה בסימן "הקשיבו לקולות הצעירים" ויתמקדו בחיבור דור זה לשמירה והגנה על הצומח וחיות הבר. מארגני התחרות הבינלאומית מקווים כ במה זו תעניק הזדמנות ייחודית ומרתקת לצעירים להביע את עצמם ותשמש כפלטפורמה עבורם להראות את החיבה הגדולה שלהם לחיות הבר ולצמחים במטרה לתמוך בשימור הטבע.

המשתתפים יוכלו להציג תמונות יפות של חיות בר וצמחי בר תוך שימוש בכישוריהם האמנותיים, או לתאר את מעורבותם הפעילה של בני הנוער בשימור מינים נדירים אלה.

מזי מגנאג'י מוסקוביץ, מנהלת אגף הסברה ברשות הטבע והגנים ציינה כי : רשות הטבע והגנים מופקדת על פי החוק לשמירת הטבע בישראל, ובתוכו גם על חיות הבר. כחלק מזה השקנו לאחרונה קמפיין למען הגברת המודעות והחשיבות בשמירה על חיות הבר שאוכלוסייתן בישראל הולכת ומדלדלת, ביניהן: צבאים, צבי ים, עטלפים, סלמנדרות ונשרים. תחרות תמונות הטבע של ארגון האו"ם מהווה במה נוספת להגברת המודעות בקרב הדור הצעיר לנושא חשוב זה ומאפשרת לו להיות מעורב ושותף במשימה החשובה למען השמירה על חיות הבר".

אז איך משתתפים בתחרות? - התחרות מיועדת לגילאים 10 עד 24. ילדים שגילם פחות מ- 13 חייבים אישור הורים או של אפוטרופוס.

היצירות ייבחנו על בסיס מקוריות, מצוינות טכנית, דרך הצבת הפרטים ביצירה, השפעה אומנותית, ורלוונטיות לנושא. הועדה השופטת תורכב מנציגי או"ם, החברה האזרחית וצעירים.

סיום הגשת התמונות לתחרות: 13 בפברואר 2017. ההגשות הבאות תיפסלנה מלהשתתף: צילומים של חיות מחמד או חיות בית וכן צילומים המהווים הפרה של זכויותיהם של אנשים אחרים. כל התצלומים יוגשו באמצעות עמוד הגשת התצלומים באתר האינטרנט של יום החי בבר העולמי בכתובת:

http://wildlifeday.org/content/submit-your-photo