אני מבקש להודות ליוזמי הכנס של הזרם המרכזי ובמיוחד לך חבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בר זוהר, על ההתמדה והיוזמה. אני כיו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני, שמח לתת חסות לכנס הזה, ולברך אותכם ואת אורחינו ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק.

יו"ר מפלגת העבודה בוז'י הרצוג. צילום: פורום סבן
יו"ר מפלגת העבודה בוז'י הרצוג. צילום: פורום סבן

יכולתה של מפלגת העבודה לגבור על יריביה ולהוות אלטרנטיבה שלטונית מתחילה בראש ובראשונה בכך שאישים ציבוריים וכוחות פוליטיים ממקומות שונים יתגייסו ויצטרפו ויחזרו ויסתערו ביחד. לדעת לאפסן את האגו כדי להביא את השינוי.

תפיסת עולמי אומרת שלא צריך לפחד מכניסתם וחזרתם של כוחות טובים לפוליטיקה ולמפלגה, ההיפך הוא הנכון. ככל שיבואו כן ייטב.

אהוד, אני נותן לך את זה בתור טיפ, ה-DNA של המפלגה לא באמת השתנה מאז היום שבו נטשת אותנו עם שמונה מנדטים בכנסת. אבל היום היא גדולה עם עשרים וארבעה מנדטים. לא שמונה, לא תשעה עשר, אלא עשרים וארבעה חברי כנסת שיושבים בכנסת ישראל. זכיתי להוביל ולבנות אותה להיות חזקה, יציבה כלכלית, יש לה כמעט שישים אלף חברים, מאות סניפים ועשרות חוגים והיא תוססת ומלאת פעילות. היא הכוח הפוליטי שמאיים על רבים, לכן רבים רוצים לחרב אותה ולחסלה ולבוז אותה. לא ניתן להם - ואני מבקש מכל המספידים אותנו ואלה הרוצים ברעתנו לאפסן את הפסימיות ולראות את האתגר באופן משותף וחיובי.

אני שמח מאוד שאתה אהוד חוזר לפעילות ציבורית וקורא לך לחזור ולהצטרף למפלגת העבודה.

אני קורא לך להיכנס מתחת לאוהל שאני בונה. האוהל המשותף לכל מי שחרד לגורל המדינה. אנו נמצאים בתקופת חירום לאומית וכולם צריכים להתגייס כדי להציל את המדינה. בתקופה האחרונה אנו רואים התגייסות של עוד ועוד אנשים, עוד ועוד קבוצות, עוד ועוד אזרחים שמבינים שאנחנו, מפלגת העבודה זה הבית האמיתי שיכול להילחם ולהביא את השינוי.

אני מברך על ההצטרפות של האלופים במילואים יום טוב סמיה ועמירם לוין, בהמשך להצטרפותו של אבי גבאי למפלגת העבודה. זהו תהליך בכיוון הנכון ואני יכול לבשר לכם היום על הצטרפות נוספת בימים האחרונים של דמות ביטחונית חשובה, קצת פחות מוכרת אבל עתירת ניסיון רב - מי שהיה ראש המועצה לביטחון לאומי וראש המטה ללוחמה בטרור תחת שלושה ראשי ממשלה, בין השנים 2000 ל-2009, תת אלוף במילואים דני ארדיטי.

אדם עם זכויות רבות לביטחון ישראל. אני מודה לו על הצטרפותו.

ככל שנראה עוד ועוד מצטרפים, עוד ועוד חוזרים ותומכים, יבין העם שאנחנו האלטרנטיבה. אנחנו הכוח.

אהוד, אני נהנה מאוד מהציוצים שלך, ואין לי ספק שהם מהדהדים בציבור ובבלפור. אבל החברים פה מצפים שתרד מהיציע ותצטרף. ציוצים וטוויטר זה לא חזות הכל. כפי שאתה בוודאי יודע וזוכר היטב, הובלה של מפלגה ובוודאי מפלגה כמו שלנו, נעשית בעבודה קשה, בחיבורים מחושבים ובמלאכת מחשבת מדויקת. אני נפגש עם כל מי שרק אפשר ולא פוסל אף חיבור עם כוחות בתוך הכנסת וכוחות מחוץ לכנסת. עם כל מי שבא בחשבון כדי להציל את המדינה.

כך היה כשהקמתי עם ציפי לבני את המחנה הציוני, זו פלטפורמה שחייבת להישאר ולגדול ולשמש בסיס לעוד מפלגות ואישים. על כך בדיוק אני עובד כעת לילות כימים, בכדי שעוד אנשים יצטרפו אלינו והמפלגה תלך ותתחזק. אתה בהחלט יכול לתת דוגמא לכך.

המצב דומה מאוד לשנת 99, אז סייעתי לך אהוד להקים את ישראל אחת. זו היתה התפיסה שלי כשהקמתי את המחנה הציוני עם ציפי ליבני. חיבור של כוחות במרכז השמאל הוא המענה. רק גוש גדול יפיל את נתניהו והליכוד משלטונם המושחת והמשחית שמוביל את ישראל אל פי תהום.

רבותיי,

יותר מדי זמן גוש המרכז והשמאל נגוע במחלת אגו הרסנית. חייבים להיגמל ממנה. השעה גדולה מדי והאיום הרה גורל. כפי שהצלחתי לפני שנתיים לשבור את האגו ולהביא 24 מנדטים, אין לי ספק שגם הפעם אצליח במשימה וביחד נחליף את השלטון.

אם תיהיה לנו את הנחישות, החברות, ההתמדה ואורך הרוח, אם נדע לאפסן את האגו וללכת שלובי ידיים, נגיע אף לשלושים מנדטים ויותר. האמינו בכך וננצח.

תודה לך אהוד, מיקי, נחמן וערב טוב ומוצלח לכולם.