יו"ר מפלגת 'יש עתיד בשבתרבות בגבעת שמואל: על ההדלפות מהקבינט: "זה לא היה קבינט אלא מסיבת עיתונאים בשידור חי. זה חוסר אחריות לאומית לנהוג כך שכאתה עוסק בקודש הקודשים של בטחון המדינה " על הליכודיאדה באילת: "האם אבדה כל בושה? אם בגין היה בחיים הוא לא היה נותן לזה לקרות." יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השתתף בשבת (28.1.17) באירוע שבתרבות בגבעת שמואל בהנחיית איש התקשורת יואב לימור .

יו"ר מפלגת 'יש עתיד, יאיר לפיד
יו"ר מפלגת 'יש עתיד, יאיר לפיד

לפיד נשאל על תפקוד הקבינט בצוק איתן לאור פרסומו הצפוי של דוח מבקר המדינה ועל ההדלפות שיוצאות מתמלילי פרוטוקול הקבינט ואמר: בדרך שבא התנהל הקבינט במהלך צוק איתן לא יכול להתנהל קבינט. זה לא היה קבינט אלא מסיבת עיתונאים בשידור חי. קבינט שלא מנהל דיונים אמתיים אלא כל אחד מתעסק איך הוא ייצא הכי טוב בתקשורת וירוויח מזה רווח פוליטי בזמן מלחמה זה לא יכול להמשך ברמה הלאומית וצריך לתקן את זה.

לפיד הדגיש כי לא תוקן דבר מאז והקבינט מתנהל באותה צורה גם היום: "לא תוקן דבר מאז צוק איתן. הקבינט היום מתנהל באותה צורה: אותו חוסר אחריות, אותן הדלפות, אותו ניסיון מתמיד לצאת טוב פוליטית אותו מצב של חוסר אסטרטגיה. אין לנו היום קבינט מתפקד. אין ראש מל"ל מאז דצמבר 2015, אין מערכת מנוהלת שקובעת אסטרטגיה למדינת ישראל והחברים משחקים במי ידליף יותר פרוטוקולים ויעשה כותרות. זה חוסר אחריות לאומית. צריך תרבות שלטונית אחרת. צריך שתהיה אחריות לאומית כשאתה נוגע בקודש הקודשים של בטחון המדינה.

בהמשך נשאל לפיד על תחושותיו כבן לניצול שואה על כך שבזמן ציון יום השואה הבינלאומי נערכת הליכודיאדה באילת ואמר: "זה בלתי נסבל. מדינת ישראל ניהלה תקופה ארוכה קמפיין מתמשך בשביל שיהיה יום השואה הבינלאומי. כדי שמדינות העולם יעצרו לרגע ויגידו שהייתה שואה. יש מולנו מכחישי שואה ואנשים שמנסים להפיץ שלא הייתה שואה. הייתי השנה במחנה הריכוז בו נרצח סבא שלי. עמדתי שם עם אחותי בתא הגזים שבו הוא נרצח וידעתי פיזית שהוא גירד את הדלת עד הרגע האחרון כי ידע שהילד שלו בחוץ מחכה לו. אז מדינת ישראל הולכת ומשכנעת את כל העולם שצריך לציין את יום שואה הבינלאומי ואז מפלגת השלטון הישראלי עושה ליכודיאדה בדיוק באותו היום. האם אבדה כל בושה?. אם בגין היה בחיים הוא לא היה נותן לזה לקרות."

לפיד נשאל על חקירות ראש הממשלה ואמר: "המשטרה צריכה להחליט אם היא ממליצה להגיש כתב אישום והיועץ המשפטי צריך להחליט אם הוא מגיש כתב אישום. יש משטרה ויש יועץ משפטי לממשלה והם יחקרו ויגיעו למסקנות ואם יוגש כתב אישום, עד אז אני לא מוכן להיות שופט, חבר מושבעים ותליין" והוסיף: "אחד הדברים הנוראים שקורים לנו עכשיו זה שמניחים שהחוזה החברתי הישראלי הופר לגמרי וכולם מושחתים וכולם לוקחים ורק מתחלקים לאלה שתפסו אותם ואלה שעדיין לא תפסו אותם. לא נכון. אנחנו לא כאלה. רוב האנשים אינם כאלה ואני לא מוכן שעכשיו יטיחו האשמות בכל איש ציבור" ונשאל מה יקרא אם יוגש כתב אישום: "יש אירן חיזבאללה חמאס, יש כלכלה, אי אפשר לנהל את זה אם מוגש נגדך כתב אישום."