Start-Up Nation Central - המכון הישראלי לדמוקרטיה, והמכון הישראלי לחדשנות מברכים על החלטת הממשלה בנושא חדשנות בהתקשרויות ממשלתיות: צעד חשוב למגזר הציבורי בישראל - פרופ' יוג'ין קנדל: "צעד משמעותי לכיוון של ממשלה חדשנית"

כלים
תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

בעקבות אישור החלטת הממשלה בנושא הטמעת חדשנות בהתקשרויות הממשלתיות היום (ה'), אמרו במכון הישראלי לדמוקרטיה, במכון הישראלי לחדשנות ובארגון "Start-Up Nation Central", כי מדובר במהלך חשוב ופורץ דרך.

להחלטה קדמה עבודת הכנה משותפת של המכון הישראלי לחדשנות, סטארט-אפ ניישן סנטרל והמכון הישראלי לדמוקרטיה, והיא הוכנה על ידי הצוות בראשותו של סגן החשבת הכללית, סגנית היועץ המשפטי לממשלה, משנה למנכ"ל משרד הכלכלה, מנהל ישראל דיגיטלית ושלושת הגופים שהכינו את הקרקע. ההחלטה הוצגה במסגרת כנס אלי הורביץ לכלכלה ולחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה במאי 2016.

הרקע להחלטת הממשלה מקורו בהבנה שהחדשנות המיוצרת מחוץ למגזר הציבורי חייבת לשחק תפקיד הולך וגדל ביכולתה של הממשלה לתת את השירות המיטבי לאזרח, ולכן יש לאפשר לה לחדור ולהיות מונגשת לכלל הממשלה. ייחודה של ההחלטה, מסבירים השלושה, היא בארגז הכלים הנרחב שהיא מעניקה לאנשי המגזר הציבורי בבואם לאמץ מיזמים חדשניים שישפרו את פעילות הממשלה ואת השירות שהיא מסוגלת להעניק לאזרח. ארגז כלים זה יהווה נדבך נוסף על התקנות הממשלתיות הנוכחיות, ויתן מענה למיזמים דיגיטליים וחדשניים אחרים שהן התקשו להכיל עד היום.

פרופ' יוג'ין קנדל, מנכ"ל "סטארט-אפ-ניישן סנטרל" (חל"צ) אמר: "ממשלה חדשנית יכולה להיות אחת מאבני הייסוד של אומה חדשנית, והיום התקדמנו צעד משמעותי בדרך לשם. אני שמח שהממשלה מכירה בצורך בהטמעת חדשנות במוסדותיה השונים ופועלת כדי ליישם זאת. סטארט-אפ ניישן סנטרל רואה בכך הזדמנות לפיתוח של דו שיח ושיתוף פעולה הדוק יותר בין חברות חדשניות לבין הממשלה ותשמח לסייע בכך".