הודעה לתקשורת בעקבות הפרסומים על פרשת 1,000 ביחס למתנות שקיבל נתניהו לאורך השנים מאיש העסקים ארנון מילצ׳ן, ח״כ דב חנין שאל מעל בימת הכנסת את ראש הממשלה: ״האם אלו טובות הנאה אסורות מבעל-הון, או שמדובר בטובות הנאה מחבר קרוב שהסתרת את הקשרים איתו למרות שהיית בניגוד עניינים?״

חה"כ דב חנין
חה"כ דב חנין

״ואם אכן מדובר בחבר קרוב״, הוסיף ח״כ חנין, ״האם לא נכון היה שתודיע לכנסת שיש כאן חברות קרובה, כך שגם בעניין הזה אתה נמצא בניגוד עניינים, ונעביר את סמכויותיך לשר אחר?״ נתניהו התחמק ממתן תשובה ברורה לשאלה, בטענה ש״הנושא נמצא בידי בבג״ץ ואוכל להתייחס בהתאם למגבלות״.

״המקרה הנוכחי זועק לשמים: או שנתניהו קיבל טובות הנאה אסורות ממילצ׳ן או שהוא הסתיר את ניגוד העניינים שבו היה נמצא לגביו. אפשרות שלישית לא קיימת״, קבע ח״כ חנין.

ח״כ חנין הזכיר בשאלתו כי רק ביולי האחרון אסר היועמ״ש על ראש הממשלה לעסוק בעניינים הקשורים לעסקיו של שאול אלוביץ’, בגלל החברות ארוכת השנים בין השניים. מנדלבליט קבע ב-14.7.16 כי יש כאן ניגוד עניינים אסור על פי החוק, והכנסת אף אישרה את העברת הסמכויות מנתניהו לצחי הנגבי, כדי למנוע מצב בו יהיה נתניהו מצוי בניגוד עניינים.