ראש הממשלה במליאת הכנסת בתשובה לשאלת ח"כ יעקב פרי (יש עתיד): יעקב נגל צריך להמשיך כראש מלל קבוע. "אני ביקשתי מנגל, לרבות היום בבוקר, לכהן באופן קבוע כראש המלל". במסגרת שעת השאלות לרה"מ, שאל ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), ראשון השואלים, את ראש הממשלה על היעדר ר' מל"ל קבוע:

יעקב נגל ראש המל"ל. צילום: 3157JACK
יעקב נגל ראש המל"ל. צילום: 3157JACK

"המטה לביטחון לאומי, כידוע לך, ראש הממשלה, הינו גוף המטה לך ולממשלה בנושאי החוץ והביטחון של מדינת ישראל. חשיבותו של המטה לעבודת הקבינט המדיני - ביטחוני, באופן תקין, ידועה לך, מבלי להכביר מילים על דוח מבקר המדינה בעניין הזה. אם כך, מדוע החל מחודש דצמבר 2015, יותר משנה, אינך ממנה ראש למטה לביטחון לאומי הגם שהמינוי לתפקיד הזה פטור ממכרז ותוכל למנות את מי שאתה רוצה".

בתשובה לשאלתו ענה רה"מ: "ביקשתי מנגל, לרבות היום בבוקר כשבירכתי אותו ליום הולדתו בנוכחות רבים אחרים ואמרתי לו- נגל, אני מבקש שתמשיך, אני רוצה אותך כאן קבוע. אנחנו מנהלים את הדו שיח עד עכשיו. יעקב נגל צריך להמשיך כראש המלל ואני עדיין לא אמרתי נואש בכדי למנות אותו".

מחודש דצמבר 2015 אין ראש למטה לבטחון לאומי וזאת לאחר שתת אלוף (במיל') אבריאל בר יוסף, אותו רצה למנות ראש הממשלה, נתניהו, הודיע עוד בחודש יולי 2016 כי הוא מוותר על התפקיד. רק לאחרונה פורסם דוח המבקר בעניין היעדר תפקוד ראוי ומקצועי של הגוף החשוב ביותר לתקינות עבודת הקבינט המדיני- בטחוני.