הכנסת דחתה את הצעתה של ח"כ תמר זנדברג להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית בנושאי אירועי אום אל חיראן ברוב של 43 מול 22 ו-3 נמנעים. ח"כ זנדברג: "אנחנו לא ניתן להמשיך עם השיטה הזאת. אנחנו נעמוד על בדיקה עצמאית ובלתי תלויה של כלל העדויות, כדי לברר את האמת. מגיע לנו לא פחות מזה".

חה"כ תמר זנדברג
חה"כ תמר זנדברג

השר ארדן: " ח"כ זנדברג אמרה בדיון בכנסת: "הנגב באמת צריך טיפול, את הטיפול שלכם. את חוק ההסדרה הנורא שהעברתם הייתם צריכים להעביר על הנגב. הסדרה בנגב במקום בעמונה.

כמו ליהודים, גם לבדואים מגיע לגור בהתיישבות כפרית ולא רק באורבניזציה כפויה ועם תשתיות ושירותים ירודים עד לא קיימים".

עוד הוסיפה זנדברג: "אום אל חיראן הפכה לסמל לאחד העוולות המובהקים ביותר בתולדות ישראל. תכנית המדינה להקים את היישוב היהודי חירן במקום היישוב הבדואי אום אל חיראן הוא מקרה נדיר של גזענות גלויה, מוצהרת ובלתי ניתנת לטשטוש או לתירוץ. איך עוד אפשר לכנות מקרה של הריסת יישוב של אזרחים מגזע אחד כדי לבנות במקומו יישוב לאזרחים מגזע אחר? בגבולות הריבוניים של מדינה דמוקרטית? אום אל חיראן הוא אחד הכתמים המבישים בתולדות מדינת ישראל, והעובדה ששרים, עיתונאים, אתרי חדשות ופעילים פוליטיים מתגייסים כדי להגן ולהצדיק את העוול הברור הזה הוא ליקוי מאורות מוסרי שלא נוכל להסביר בעתיד".

זנדברג חתמה את דבריה כשאמרה: "מאכזב ומייאש לגלות שדווקא גורמים שאמורים היו להיות ממלכתיים ורשמיים לא בוחלים באמירות נמהרות וחסרות אחריות, שמלבות פחד ושנאה בלי שום בדיקה של האמת. מקומם ומכעיס לגלות שזה הפך לשיטה - בהתחלה מפריחים, אחר כך מסיתים, ואם במקרה מתברר שהיו צילומים או גורמים אזרחיים שמכריחים לבדוק את האמת, קודם מנסים להחביא אותה ורק אם אי אפשר אז מאשימים את התקשורת, מערכת המשפט והשמאלנים וממשיכים הלאה.

אנחנו לא ניתן להמשיך עם השיטה הזאת. אנחנו נעמוד על בדיקה עצמאית ובלתי תלויה של כלל העדויות, כדי לברר את האמת. מגיע לנו לא פחות מזה".

בתשובתו של ארדן תקף שוב השר לביטחון פנים את יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה ולמרות שתקנון הכנסת מאפשר לו לעלות להשיב, יו"ר הקואליציה, יולי אדלשטיין, סירב לאפשר לו.