נשיא המדינה נפגש הבוקר עם משפחתה של דליה אליקים ז"ל אשר נרצחה בפיגוע בברלין בדצמבר האחרון - נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש הבוקר, כ"ו בטבת, 24 בינואר, עם משפחתה של דליה אליקים ז״ל אשר נרצחה בפיגוע בברלין ב-19 בדצמבר 2016.

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ
דליה, בת 66 במותה, הייתה בחופשה יחד עם בעלה רמי, אשר נפצע בפיגוע באורח קשה ועודו מצוי בטיפול שיקומי בבית החולים תל השומר. במפגש השתתפו ילדיה אור וחן, אחותה סיגל, גיסה ירון ועופר אחיו של רמי. המשפחה העלתה בפני הנשיא את הצורך בחקיקה באשר להכרה בהרוגים בפעולות טרור בחו״ל ועדכנה אותו בסטטוס הנוכחי של קידום החוק אשר אושר ביום ראשון בועדת השרים לחקיקה וצפוי לעלות להצבעה במליאה מחר בקריאה טרומית.

המשפחה סיפרה לנשיא על אהבת החיים של דליה ז״ל, על הטיולים הרבים אליהם יצאו ועל הרבים שתכננה עבורה ועבור רמי לעתיד.המשפחה סיפרה לנשיא על הסיוע הנרחב שלו זכו מכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר, השגרירות הישראלית בברלין, חברת אל על, חברת הביטוח ועוד. עוד שיבחו את ההתנהלות של הרשויות בגרמניה הן בבית החולים ובכל המעטפת הנדרשת עבור המשפחה.

חן, בתה של דליה, הביאה לנשיא מחרוזת מעשה ידיה של דליה ז״ל עבור רעייתו נחמה וסיפרה על הכישרון והיצירתיות שאפיינו את אמה. הנשיא הודה לה על המחווה המרגשת ואמר: ״זוהי מתנה שתזכיר לנו תמיד את הכוח של החיים ושל הבחירה בהם גם כשהטרור מרים את ראשו. היא תמשיך ותעבור פה בבית הנשיא מכהונה לכהונה יחד עם הזיכרון של דליה שאהבה כל כך את החיים".