9 שנים חלפו מפלישת חברת "שמן זית" לאדמות פלסטיניות פרטיות – ולמרות צו המנהל האזרחי נגד הפלישה המדינה ממאנת לפנותם.היום בשעה 11:30 יתקיים דיון בבית המשפט העליון בעניין שידון בעתירת תושבי הכפר החקלאי קריות, העותרים באמצעות ע"ר "חקל", כנגד העובדה כי זה 9 שנים שחברת "ארץ שמן זית" פלשה לאדמותיהם הפרטיות, והמדינה ממאנת לפנותם, ובכך נכנעת ללחץ המתנחלים אשר מבקשים להכשיר את נטיעות החברה במקום (עמק ג'אלוד, המוכר גם כעמק שילה).

כלים
תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

בשנת 2007 חברת "ארץ שמן זית" פלשה לאדמות פלסטיניות פרטיות ונטעה בהן כרמים. בשנת 2008 המנהל האזרחי הוציא צו שימוש מפריע נגד הפלישות . מדובר בצו שחוקק ב20077 ונועד לטפל בפלישות ישראלים לאדמות פרטיות של פלסטינים זאת על רקע מחדל הצבא למנוע פלישות רבות .החברה הגישה ערר אשר נדחה בשנת 2013. למרות זאת, בחלוף תשע שנים מהפלישה, המדינה ממאנת להפעיל סמכותה כדי לפנות את הפלישות.

בתגובה לעתירה, המדינה ביקשה ארבעה חודשים כדי לבדוק זכויות העותרים באדמות כתנאי לפינוי הפלישה.בתגובה לעמדת המדינה מציינת עוד קמר מישרקי אסעד המייצגת את העותרים כי " זכויות העותרים לאדמותנבדקו על ידי המנהל האזרחי טרם הוצאת הצו. היתלות המדינה בבדיקה מחודשת בחלוף תשע שנים נועדה על מנת לפייס את דעתם של המתנחלים ובמטרה ל"סרס" את צו שימוש מפריע שנחקק לטיפול בפלישות על רקע התופעה הנרחבת.

יש החלטה שיפוטית לפיה אכן נעשה שימוש מפריע על ידי מתנחלים באדמות פרטיות. המדינה חייבת לפנות פלישות ולא להתנות זאת בבדיקת הקשר של פלוני או אלמוני לאדמה. מדובר בעוד תעלול משפטי מבית יוצר המדינה להסדרת פלישות על אדמות פרטיות של פלסטינים".