אי החזרת גופת יעקוב אבו אל קיעאן מנוגדת ליהדות, לאיסלאם ולנצרות. המשטרה טרם החזירה לבני משפחת אבו אל קיעאן את גופת יעקוב אשר נהרג מכוחות המשטרה באירועים הטראגיים של יום רביעי באום אל חיראן. המשטרה שמה תנאים מגבילים לשחרור הגופה, אשר אינם מקובלים על המשפחה.

כלים
תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

ע"ר "חקל-ברית להגנה על זכויות אדם" טוענת בתוקף כי אי החזרת הגופה מנוגדת ליהדות, לאיסלם ולנצרות ומוחה על העמדת תנאים ע"י המשטרה להחזרת הגופה.התנאים שמציבה המשטרה מנוגדים לאנושיות הבסיסית של כל אחד ואחת מאיתנו.

קיום החובה הדתית והאנושית הזו לגבי כבוד המת אינה קשורה לשאלה האם המת התכוון או לא התכוון לפגוע בשוטרים, אשר לפי הפרסומים האחרונים בערוץ 10, נורה על ידי המשטרה ולכן איבד את השליטה על רכבו, שהובילה להרג השוטר, ולא רק זאת אלא הושאר ללא טיפול רפואי במהלך חצי שעה עד למותו.בין כך ובין כך, על פי התורה, החובה לקבורה מהירה של המת חלה גם כאשר מדובר על אדם שבית דין הוציא להורג" כִי יִהְיֶה בְאִישׁ חֵטְא מִשְׁפַּט מָוֶת וְהוּמָת, וְתָלִיתָ אֹתוֹ עַל עֵץ. לֹא תָלִין נִבְלָתוֹ עַל הָעֵץ, כִּי קָבוֹר תִּקְבְּרֶנּוּ בַּיּוֹם הַהוּא, כִּי קִלְלַת אֱלֹהִים תָּלוּי, וְלֹא תְטַמֵּא אֶת אַדְמָתְךָ, אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה. "(דברים כ"א: כ"ב-כ"ג)בנצרות לומדים על החובה לקבור את המת מהר מקבורתו המהירה של ישוע:

"ויהי בערב ויבא איש עשיר מן-הרמתים ושמו יוסף וגם-הוא מתלמידי ישוע: "ויגש אל-פילטוס לשאל את-גוית ישוע ויצו פילטוס ותנתן לו: ויקח יוסף את-הגויה ויכרך אותה בסדין טהור: וישימה בקבר החדש אשר חצב-לו בסלע ויגל אבן גדולה על-פתח הקבר וילך לו: (מתתיהו כ"ז: נ"ז-ס). .באיסלאם, נאמר בהדית' "כדי לכבד את המת, צריך להביא אותו לקבורה מהירה"נפטר יש את הזכות להיטהר, להתבשם ולהיכרך בתכריכים לבנים חדשים ושיתפללו עליו ולמענו. "מפי אבו הורירה: שמעתי את הנביא מוחמד עליו ברכה ושלום אומר:

"אם תתפללו על המת תתפללו ממעמקי הלב" (סונן אבן מאגה) אסורה גם הפגיעה בכבודו של המת או להתנכל בגופתו. הנביא מוחמד עליו ברכה והשלום אמר " שבירת עצמות המת כשבירת עצמות החי והיא אשמה".(סונן אבו דוואד)ע"ר חקל קוראת למשטרה להחזיר את גופתו של אבו אל קיעאן למשפחתו כדי שיוכל להיקבר בכבוד. כל רגע שהמשטרה ממשיכה להערים קשיים ולהחזיק בגופה גורמת לאין ספור סבל למשפחתו ומתסיסה את האווירה.